BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sínen a magyar–kínai projekttársaság

Ötmillió forintos alaptőkével bejegyezték Magyarországon a Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-t, ennek a vegyes vállalatnak lesz a feladata a Budapest–Belgrád vasútvonal felújításának levezénylése és a munka felügyelete. Építkezni tehát nem ez a cég fog.

A megaprojekt során emelt szintű összeköttetést kell létrehozni a két főváros közötti 350 kilométeres szakaszon úgy, hogy azon a mostaninál rövidebb legyen a személy- és az áruszállítás ideje. Magyarországon a 150-es számú Budapest–Kelebia vasútvonal 166 kilométeres szakaszán folyik majd a fejlesztés. A terv szerint a szakaszt kétvágányúsítják, alkalmassá teszik a 160 km/órás sebességre, a 225 kilonewtonos tengelyterhelésre, és ellátják a teljes vonalt ETCS 2 biztosítóberendezéssel. A pályán – az Európai Unió műszaki előírásai szerint – legfeljebb 740 méter hosszú vonatok közlekedhetnek majd.

A beruházás magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról tavaly november végén, Szucsouban állapodott meg a magyar és a kínai kormány. A szerződés az Országgyűlés jóváhagyásával hatályba lépett, és ennek folyományaként jöhetett létre a vegyes vállalat, amelyben a China Railway International Corporation és a China Railway International Group társaságoknak együtt 85 százalékos hányad jut, míg a MÁV-ra 15 százalék esik. A beruházás összegét tavaly 472 milliárd forintra tették.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.