Ötmillió forintos alaptőkével bejegyezték Magyarországon a Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-t, ennek a vegyes vállalatnak lesz a feladata a Budapest–Belgrád vasútvonal felújításának levezénylése és a munka felügyelete. Építkezni tehát nem ez a cég fog.
A megaprojekt során emelt szintű összeköttetést kell létrehozni a két főváros közötti 350 kilométeres szakaszon úgy, hogy azon a mostaninál rövidebb legyen a személy- és az áruszállítás ideje. Magyarországon a 150-es számú Budapest–Kelebia vasútvonal 166 kilométeres szakaszán folyik majd a fejlesztés. A terv szerint a szakaszt kétvágányúsítják, alkalmassá teszik a 160 km/órás sebességre, a 225 kilonewtonos tengelyterhelésre, és ellátják a teljes vonalt ETCS 2 biztosítóberendezéssel. A pályán – az Európai Unió műszaki előírásai szerint – legfeljebb 740 méter hosszú vonatok közlekedhetnek majd.
A beruházás magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról tavaly november végén, Szucsouban állapodott meg a magyar és a kínai kormány. A szerződés az Országgyűlés jóváhagyásával hatályba lépett, és ennek folyományaként jöhetett létre a vegyes vállalat, amelyben a China Railway International Corporation és a China Railway International Group társaságoknak együtt 85 százalékos hányad jut, míg a MÁV-ra 15 százalék esik. A beruházás összegét tavaly 472 milliárd forintra tették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.