Az Inditex eladásai 11 százalékkal nőttek az októberrel zárul kilenc hónapban, ezzel a Zara, a Massimo Dutti és a Bershka márkáról ismert ruhakereskedelmi lánc 16,4 milliárd eurós bevételre tett szert.

Árfolyamhatástól szűrten 15 százalékos volt a bővülés, s az egy boltra jutó jövedelem is markánsan nőtt, de ennek mértékét nem közölték. A kilenchavi adózott nyereség 2,2 milliárd euró volt, 9 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A karácsonyi szezon is erősnek ígérkezik, a világ legnagyobb ruházati láncánál 16 százalékos forgalombővülést mértek az utóbbi másfél hónapban. A tömegigényekre versenytársainál lényegesen gyorsabban reagáló, a „fast fashion” üzleti modellt meghonosító spanyol cég ezzel együtt sem kápráztatta el a befektetőket, árfolyama a gyorsjelentésre 0,3 százalékkal gyengült Madridban. Az Inditex nyara gyengébben sikerült, az erősebb ősz 3,6 százalékkal nyomta feljebb az árfolyamot. Igaz, közvetlen versenytársai sem teljesítettek valami fényesen az utóbbi időben, elég a Gap és az Abercrombie & Fitch gyengélkedésére gondolni.

Az Inditex 93 országban 7200 üzlettel rendelkezik, de egyre erősödő online kínálatával gyakorlatilag már mindenhová el tudja juttatni portékáit. A hálózat további bővítése helyett az online értékesítésre helyezik a hangsúlyt. A cég fejlesztési, gyártási és logisztikai bázisa egyaránt Galíciában van, ez magyarázza, hogy egy-egy új kollekció darabjainak tervezése, legyártása és terítése kevesebb mint egy hónap alatt kivitelezhető.