Cégvilág

Nem viheti a Coach a Burberryt

Hiába próbálkozik az amerikai Coach táskagyártó a brit luxusipar egyik ikonikus szereplőjének, a Burberry divatcégnek a felvásárlásával. A Financial Times beszámolója szerint az utóbbi pár hónapban több ajánlat is befutott, de a világszerte 11 ezer főt foglalkoztató, 160 éve alapított Burberry mindet visszautasította.

A brit cég kiheverni látszik a Brexit okozta sokkot: árfolyama ugyan mélypontra zuhant a referendum után, azóta viszont harmadával erősödött. Jelenleg a Burberry piaci értéke 7,9 milliárd dollárra tehető, míg a Coach kurzusa az év eleje óta 11 százalékkal erősödött, így most 10,1 milliárd dollárt ér. Annyit tudni, hogy a Coach készpénzzel és saját részvényeivel fizetett volna, de hogy mennyit és milyen megosztásban, arról nem szivárogtak ki hírek, mint ahogy arról sem, mekkora prémiummal tudnák meggyőzni az amerikaiak a Burberry tulajdonosait. A tárgyalások megfeneklettek, és a brit gazdasági napilap szerint nincs jele a folytatásnak.

Szakértők szerint a Coach elvétette az időzítést: az év elején még sikerrel járhatott volna. Akkor a luxusipar forgalma csökkenésnek indult szerte a világon, és a Burberry vezetésében is feszült volt a helyzet, ami sérülékennyé tette a vállalatot a felvásárlási kísérletekkel szemben. Erre tett rá még egy lapáttal az unióból való kilépésről szóló júniusi népszavazás.

Utána viszont a font gyengülésének köszönhetően jelentősen megnőtt a Burberry bevétele, hiszen termékeinek egyre nagyobb hányadát külföldön értékesíti euróért és dollárért.

Burberry coach
Kapcsolódó cikkek