Hiába próbálkozik az amerikai Coach táskagyártó a brit luxusipar egyik ikonikus szereplőjének, a Burberry divatcégnek a felvásárlásával. A Financial Times beszámolója szerint az utóbbi pár hónapban több ajánlat is befutott, de a világszerte 11 ezer főt foglalkoztató, 160 éve alapított Burberry mindet visszautasította.
A brit cég kiheverni látszik a Brexit okozta sokkot: árfolyama ugyan mélypontra zuhant a referendum után, azóta viszont harmadával erősödött. Jelenleg a Burberry piaci értéke 7,9 milliárd dollárra tehető, míg a Coach kurzusa az év eleje óta 11 százalékkal erősödött, így most 10,1 milliárd dollárt ér. Annyit tudni, hogy a Coach készpénzzel és saját részvényeivel fizetett volna, de hogy mennyit és milyen megosztásban, arról nem szivárogtak ki hírek, mint ahogy arról sem, mekkora prémiummal tudnák meggyőzni az amerikaiak a Burberry tulajdonosait. A tárgyalások megfeneklettek, és a brit gazdasági napilap szerint nincs jele a folytatásnak.
Szakértők szerint a Coach elvétette az időzítést: az év elején még sikerrel járhatott volna. Akkor a luxusipar forgalma csökkenésnek indult szerte a világon, és a Burberry vezetésében is feszült volt a helyzet, ami sérülékennyé tette a vállalatot a felvásárlási kísérletekkel szemben. Erre tett rá még egy lapáttal az unióból való kilépésről szóló júniusi népszavazás.
Utána viszont a font gyengülésének köszönhetően jelentősen megnőtt a Burberry bevétele, hiszen termékeinek egyre nagyobb hányadát külföldön értékesíti euróért és dollárért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.