BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszamaradtak az antik művek

Nem találtak gazdára az értékes barokk festmények a Nagyházi Galéria decemberi árveréssorozatán: kvalitásukhoz nem fért kétség, de ezeknek a gyűjtőköre Magyarországon szűk, külföldi vevők pedig nem jöttek el értük. A tavasszal úgy tűnt, érdeklődés mutatkozik ebben a szegmensben, most viszont teljes megtorpanás következett (hasonló hullámzás mutatkozik a külföldi házaknál is). Az első napon az ikonok mentek jól, a másodikon Koszta József 1935-ös tájképének ára ugrott meg: 2,4 milliós kezdőára 6 millió forintig emelkedett, és ezzel a legdrágább festmény lett az aukción. Az ikonok árának emelkedésére jellemző, hogy 150 ezer forintról 550 ezerig ment fel egy 1900 körüli orosz példány (Istenszülő a kisdeddel).

Az ikonok a Wagner-gyűjtemény árverésének napján is jól mentek, a legnagyobb sikerük azonban a keleti tárgyaknak volt. Itt nagy arányú emelkedések is születtek, például a 19. századi tibeti Zöld Tara istennőt ábrázoló bronzszobor (képünkön) 60 ezer forintos kikiáltási árát 1,2 millióra licitálták fel.

A műtárgynapon az üzembiztos ezüstök mellett a fajanszok teljesítettek jól, és a bútorok közül is elkeltek az értékesebbek, bár igaz, így is alacsony árakon. Nagyot drágult a 18. századi francia kandeláberpár: 8,5 milliós kezdőára 14 millió forintig emelkedett. A legdrágább ezüstnemű egy 12 személyes bécsi evőeszközkészlet lett 1,6 millió forintért, az ékszerek közül pedig egy art deco stílusú amerikai kitűzőért adott valaki 1,2 millió forintot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.