Cégvilág

Fapados árak a transzatlanti járatokon

Egyre élesebb a küzdelem az olcsó transzatlanti járatok piacán: a nyitólépést az izlandi fapados Wow Air tette meg 2015-ben azzal, hogy 99 dollárért Baltimore-ból és Bostonból Amszterdamba, illetve Párizsba repítette utasait.

Igaz, ez az ár csak a hét egy napján érvényes. Retúrjegyért természetesen magasabb összeget kérnek, de nem annyival, hogy ne érje meg velük utazni. Az izlandiak sikerét megirigyelő norvégok most a nehezen alulmúlható, 65 dolláros úttal robbantanak, ők tíz célállomást kötnek össze a két kontinens között.

A járatokat június közepétől indítják, és a kedvezményes jegyek egy pillanat alatt elfogytak. A Magyarországra is repülő Norwegian Air Shuttle írországi leányvállalata, a Norwegian Air International a New York állambeli Providence és Rhode Island, valamint a connecticuti Hartford repülőtere és az északír Belfast, az ír Cork, Dublin és Shannon, valamint a skóciai Edinburgh között hoz létre közvetlen kapcsolatot Európa felé 19 ezer forintért. A visszaút náluk is drágább lesz: az ír városokból 80-100 dollártól indul a díjtábla, Skóciából 226 dollárért lehet visszarepülni.

A 65 dolláros jegyek száma eleve limitált, a következő árkategória  a 99 dollárnál kezdődik. De még ez is remek üzlet, ha azt nézzük, hogy a június közepi időszakban egy New York–Dublin út másoknál 655 és 2755 dollár közötti összegbe kerül az Expedia utazási portál adatai szerint.

A Norwegian úgy tudja levinni az árait, hogy olcsó külvárosi repülőtereken száll le, Providence például száz kilométerre van New York szívétől. Az úthoz keskeny törzsű, 189 utast befogadó, energiatakarékos Boeing 737 MAX repülőket állít a menetrendjébe – írja a Reuters. A 65 dolláros jegy mellé nem jár sem helyválasztási jog, sem étel a durván hatórás útra, s ennyi pénzért két, legfeljebb 10 kilogramm össztömegű csomagot lehet felvinni a fedélzetre, minden más feláras. A USA Today számításai szerint, ha a felsorolt extrákat külön venné meg a spórolós utas, akkor 125 dollárnál járna, ha pedig egy ennél tíz dollárral drágább jegyet vásárolna, akkor még egy bőröndöt is feladhat, ami máskülönben 45 dollárba kerül.

A Norwegian agresszíven terjeszkedik, 2012 óta megduplázta a forgalmát, amely tavaly 3,12 milliárd dollárra rúgott. Nagy ívű terveihez nemrég 260 Airbusra és Boeingre adott le rendelést. Aki kényelmesebben akar utazni, a cég  Boeing 787 Dreamlinereire is jegyet vehet, ezek közvetlenül repülnek Amerika nagyvárosaiba. Közben a nagyok sem tétlenkednek, a British Airways és az Iberia tulajdonosa, az IAG a norvég fapados modellt átvéve még az idén elindítja olcsó járatait Barcelonából Amerikába – közölte Willie Walsh vezérigazgató. Az Air France is nyit az egyszerű turisták felé, a Lufthansa csoporthoz tartozó Eurowings pedig transzatlanti úti céljainak bővítését tervezi.

fapados közlekedés légiközlekedés repülőjegy
Kapcsolódó cikkek