BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hűségesek a bankolók

Személyre szabott ajánlatokkal tudják a bankok megtartani az ügyfeleiket

Negyedévről negyedévre nőtt azoknak az aránya a GfK Financial Intelligence felmérése szerint, akik egyértelműen úgy nyilatkoztak, nem akarnak jelenlegi fő bankjuk helyett másikat választani. Ez részben azon bankinformatikai fejlesztések eredménye, amelyekkel a hitelintézetek személyre szabott ajánlatokat adnak az ügyfeleknek. „Az ügyfelek érzik, hogy javulnak a szolgáltatások, egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak. Ez az élmény a fő bankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja” – hívta fel a figyelmet Ertl András, a GfK Senior Product Lead munkatársa. Ertl szerint a javuló bankhűség visszaigazolja azt, hogy fontos a bankok számára a fogyasztók alapos megismerése, mielőtt az egyes termékekről döntenének.

Egész évben az ügyfelek 7 százaléka volt nyitott a bankváltásra, ez mintegy félmillió bankkapcsolattal rendelkezőt jelent a vizsgált 15–69 éves korosztályban. Jellemzően a 30 évesnél fiatalabb ügyfelekért tudnak versenyezni a bankok, ők az internet mellett főleg ismerőseiket és barátaikat kérdezik a bankolási feltételekről. A bankváltásra nyitottak közt lényegesen átlag alatti a folyószámlahitellel rendelkezők aránya. Akinek nincs hitele, nem kötődik olyan szorosan a bankjához, és jóval könnyebben tud dönteni a váltásról is. Ertl András szerint a „folyószámlahitel a gyakorlatban a röghöz kötés egyfajta eszköze”, mert a tartozás miatt beszűkül az ügyfelek mozgástere. Másfelől azonban ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetőséget nyújt. Miért is ne csábíthatnák magukhoz az aktuális fő bankjuk által nyújtott kondícióknál előnyösebb feltételeket biztosító hitelintézetek ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással? – veti fel a lehetőséget a GfK tanácsadója. A bankkapcsolattal rendelkezők 10,4 százalékának van folyószámlahitel-kerete, a bankváltást tervezők közt ez mindössze 5,6 százalék – derült ki a tavalyi négy felmérés összesített adataiból.

A jól keresők neten intézkednek

Az online bankolási csatornák inkább a magasabb jövedelmű és jelentősebb megtakarítással rendelkező ügyfelek körében meghatározóak – derült ki a CIB Bank felméréséből. Elsősorban internetbankon intézik napi pénzügyeiket, de a bankfiókoknak is fontos szerepük van. Az elmúlt fél évben a megkérdezettek 94 százaléka használta az internetbankot, és 79 százalék intézte valamilyen ügyét bankfiókban. A telefonos ügyfélszolgálat kevésbé népszerű, csak az ügyfelek harmada hívta az elmúlt fél évben. Ugyanúgy 33 százalékos a mobilbanki applikáció jelenlegi népszerűsége, de ez hónapról hónapra nő. Az átlagos be­lépésszám pedig már háromszor annyi, mint az internetbanknál. Egy év alatt megduplázódott a lakossági ügyfelekkel az online kapcsolatok száma a CIB-nél, részben ezzel magyarázható, hogy ugyanezen időszak alatt

8 százalékkal csökkent a bankfiókok látogatottsága. A bank és a GfK közös felmérésében részt vevők átlagos havi jövedelme nettó 326 ezer forint volt, és 3,9 millió forintos átlagos megtakarítással rendelkeztek.

8 százalékkal csökkent a bankfiókok látogatottsága. A bank és a GfK közös felmérésében részt vevők átlagos havi jövedelme nettó 326 ezer forint volt, és 3,9 millió forintos átlagos megtakarítással rendelkeztek.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.