BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jól ment tavaly a webáruházaknak

A múlt évben 310 milliárd forint volt a hazai webáruházak forgalma a GKI Digital és az Árukereső Online Kiskereskedelmi Indexének legfrissebb adatai szerint, ez 18 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője a tavalyi eredményeket bemutató tegnapi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a szektorra a meghatározó szereplők egyre nagyobb dominanciája jellemző. A kutatócég által készített felmérésben megkérdezett webáruházak közel kétharmada szerint saját piacára az erősödő koncentráltság volt jellemző 2016-ban. Erre utal az is, hogy a múlt évben kiugró, az e-kereskedőket is meglepő mértékű forgalmat hozó Black Friday (fekete péntek) akciónál csak az online üzletek 32 százalékának sikerült elérnie az előzetes bevételi várakozásokat.

Az elmúlt évekhez hasonlóan tavaly is az utolsó hónapokra koncentrálódott a forgalom, a negyedik negyedévben 110 milliárd forintos bevételt értek el az online kereskedők. Az OKI adatai alapján a legnagyobb és leggyorsabban bővülő termékkategória tavaly a műszaki cikkeké volt, ilyen termékeket 59 milliárd forintért vásároltak a hazai internetes áruházakban, ami 24 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A játék, kultúra szegmens 40 milliárd forintot hozott, míg számítástechnikai eszközökre 38 milliárd forintot költöttek a netes vásárlók.

Az OKI adatai alapján a múlt év végén 2,8 millió online vásárló volt Magyarországon, és ahogyan arra Madar Norbert is utalt az eredmények bemutatásakor, az e-kereskedelmi piac növekedési ütemének fenntartásához már nem elég az új fogyasztók bevonzása. A kutatás szerint évente 7-8 százalékkal nőhet a webáruházakat kipróbálók száma itthon. A forgalom további bővülése egyrészt az új piaci belépőktől várható, másrészt a rendszeres vevők ösztönzésétől, ami vonzó szolgáltatásokkal és a vásárlási élmény javításával érhető el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek