Cégvilág

Egyre többen vesznek állami támogatással elektromos kocsit

Egyre többen igényelnek támogatást elektromos autó vásárlására, és úgy tudjuk, a határidő lejárta után is lesznek erre források

Kezdetben a vártnál kevesebben érdeklődtek az elektromos autók vásárlásához nyújtott, legfeljebb másfél millió forintos állami támogatás iránt – amely tavaly október 27-től idén április végéig él –, az utóbbi időben azonban élénkült az érdeklődés. A Világgazdaság információi szerint kormányzati forrás a későbbiekben is lesz.

Az elektromos gépkocsik beszerzésének támogatására regisztrált érdeklődők száma – magánszemélyek, gazdasági társaságok és egyéb szervezetek – mostanra meghaladja az ötszázat, ebből több mint kétszáz pályázat ügyintézése elindult – tájékoztatta a Világgazdaságot a Nemzetgazdasági Minisztérium. A 2017. március 20-ig benyújtott pályázatok közel hetven százalékát, 139-et véglegesítettek, ez 179 tisztán elektromos gépjármű beszerzését teszi lehetővé. A pályázat sikerességét igazolja az is, hogy a cégek és szervezetek több esetben (16 kiadott támogatói okirat esetében) nem csak egy autóra pályáznak – emelte ki a minisztérium.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Egyre többen vesznek állami támogatással elektromos kocsit Fotó: Kallus György Egyre többen vesznek állami támogatással elektromos kocsit Fotó: Kallus György[/caption]A támogatás keretösszege 2016-ra kétmilliárd forint. Mértéke pedig a vásárlás időpontjában érvényes bruttó eladási ár 21 százaléka, de legfeljebb 1,5 millió forint. Bruttó 15 millió forintot meghaladó vételárú elektromos gépkocsi beszerzésére a támogatás nem vehető igénybe. Mivel a kormány hosszú távon is kiszámíthatóvá kívánja tenni az elektromos autók elterjedését, ezért 2017-re hárommilliárd forint áll rendelkezésre a támogatásokhoz – emelte ki a tárca.

Az általunk felkeresett cégek képviselői is elégedettek. A Porsche Hungaria kínálatában lévő márkák közül a Volkswagen rendelkezik két, teljesen elektromos meghajtású személyautóval: az e-up! modellből tízszer többet adtak el tavaly, mint egy évvel korábban. Idén pedig az első három hónapban több mint hetvenet szállítottak ki, és további húszra várható rövid távon megrendelés – mondta lapunknak Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója. A másik elektromos Volkswagen modell az e-Golf, amelyből tavaly néhányat, idén pedig 11-et adtak el (a tavalyi megtorpanás hátterében a modellváltás miatti több hónapos gyárleállás áll), de a tervek szerint idén már havi 10-15 elektromos Golfot értékesíthetnek.
A Renault decemberben jelent meg a magyar piacon elektromos autóival, a 240 kilométeres hatótávolságú mellett a már a 400 kilométeres hatótávolságú Zoe modellje is megjelent a palettán – mondta Kovács Ákos, a Renault Hungária flottaértékesítője.

Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján az ügyfelek inkább a jóval drágább, 400 kilométeres táv megtételére alkalmas modell iránt érdeklődnek, jóllehet az autósok kilencven százalékának megfelelő lenne a 240 kilométeres hatótávolságú is, hiszen ezeket a járműveket jellemzően városi, agglomerációs használatra tervezték. A vásárlásnál viszont ma még az is fontos szempont, hogy hol és hogyan tudják feltölteni az akkumulátort – tette hozzá Kovács Ákos, jelezve, hogy jellemzően az ingyenesen elérhető közterületen töltik fel az autókat. Ennek oka a költségkímélésen túl, hogy a házi feltöltéshez fejlesztéseket kellene végrehajtani.

A tavaly megpályázott állami támogatás húsz autó esetében sikeresen lezárult a BMW-nél, az autókat az idei első negyedévben átadták. Márciusban további jelentős érdeklődés mutatkozik a BMW i3-as 94 Ah akkumulátorral ellátott modell iránt, melyhez a BMW Group Magyarország új finanszírozási konstrukciót is hirdetett. Idén január–március között a BMW i3-ból 29-et, a BMW i8 modellből pedig hármat helyeztek forgalomba Magyarországon – mondta Salgó András kommunikációs igazgató.

e-autó elektromos kocsi elektromos autó
Kapcsolódó cikkek