Cégvilág

Jól fogyott a Big Mac

Két és fél százalékkal emelkedett a McDonald’s árfolyama azután, hogy a cég a várakozásokat felülmúló első negyedéves számokat közölt. Globális forgalma az előző év azonos időszakához mérten 4 százalékkal, 5,68 milliárd dollárra csökkent, adózott nyeresége viszont 8 százalékkal 1,21 milliárdra hízott.

Az eredményesség szempontjából legfontosabb amerikai piacon fordulatot értek el, forgalmuk 1,7 százalékkal emelkedett, míg a Thomson Reuters elemzői konszenzusa 0,8 százalékos visszaesést jósolt.

A sikernek három elemét emelik ki. Egyrészt a három méretben és árfekvésben piacra dobott klasszikus Big Mac kedvező fogadtatását, másrészt az árcsökkentett, egydolláros üdítők és a kétdolláros kávék keresletbővülését, végül azt, hogy a speciális reggeli menüket egész nap a kínálatukban tartják.

A marketingfogásokkal és a menük egészségesebbé tételével sikerült visszaszerezniük elpártolt fogyasztóik többségét. A cég a rendelések digitalizálásával, egységeinek modernizálásával és a házhoz szállítás területi kiszélesítésével igyekszik új hívekre és magasabb profitra szert tenni.

big mac McDonald's
Kapcsolódó cikkek