Tesco: nagypéntek, nagy reklám, kis botrány
Kisebb botrány kerekedett abból a reklámkampányból, amellyel a Tesco söreit és ciderjeit hirdette Angliában. A reklám ugyanis magyar fordításban úgy hangzott: "remek ajánlatok sörre és ciderre. Legyen a nagypéntek még jobb”. Angolul ugyanis a nagypénteket Good Friday-nak nevezik, az áruház reklámja ezáltal azt sugallta: alkohollal még jobb lehet az ünnep.[caption id="" align="alignleft" width="600"]
Kép: AFP[/caption]
A keresztény egyházak több képviselője viszont a reklámfogást egyáltalán nem gondolta viccesnek, lévén, hogy az ünnep Jézus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és temetéséről való megemlékezésről szól. Nem beszélve arról, hogy a nagypéntek a böjt utolsó napja, amikor sokan nem hogy húst nem esznek, de még alkoholt sem isznak. Balul elsült reklámja miatt a Tesco később bocsánatot kért.


