BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Töretlenül növekszik a globális e-kereskedelem

Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12 százalék körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20 százalék közötti átlagos növekedéssel számolhatnak – derül ki az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzéséből. Szakértők szerint a következő évek több iparágban robbanást ígérnek, ma az e-kereskedelem az ígéret földje.

Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe előrejelzése szerint, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20 százalék körüli a növekedés – áll az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzésében.

Ma az e-kereskedelem 4 százalékot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, de ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre, jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.

Ma az e-kereskedelem 4 százalékot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, de ez növekedni fog a következő időszakban

Mindez óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni. Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor – mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője hozzátéve: egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy – akár jelentős – szeletet kihasítani. Ezért gyakran elő is fordul, hogy a széles termékpalettával bíró megastore, illetve a piacvezető szerepre törő nemzetközi kereskedők külső tőkeforrásból egész országokat kebeleznek be azzal a céllal, hogy később értékesítsék majd a márkát. Néhány iparágban már történtek Magyarországot is érintő jelentős tranzakciók, melyek jól mutatják a piac bizalmát – fűzte hozzá.

És ahogyan a lengyel, szlovák és bolgár cégek nyitnak webáruházakat a hazai piacon, úgy egyre több, a magyar online piacon sikereket elért brand kezd külföldi terjeszkedésbe. Ugyanis a nemzetközi online piacok óriási fejlődési lehetőségeket tartogatnak. Dunder azonban óvva intett mindenkit: a külföldi indulást alaposan meg kell tervezni, növekedési stratégiát kell építeni, gondosan kiválasztva a célországot és a szegmenst is, amelyben tevékenykedni szeretnénk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.