Töretlenül növekszik a globális e-kereskedelem
Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe előrejelzése szerint, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14 százalék, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20 százalék körüli a növekedés – áll az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzésében.
Ma az e-kereskedelem 4 százalékot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, de ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre, jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.

Mindez óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni. Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor – mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője hozzátéve: egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy – akár jelentős – szeletet kihasítani. Ezért gyakran elő is fordul, hogy a széles termékpalettával bíró megastore, illetve a piacvezető szerepre törő nemzetközi kereskedők külső tőkeforrásból egész országokat kebeleznek be azzal a céllal, hogy később értékesítsék majd a márkát. Néhány iparágban már történtek Magyarországot is érintő jelentős tranzakciók, melyek jól mutatják a piac bizalmát – fűzte hozzá.
És ahogyan a lengyel, szlovák és bolgár cégek nyitnak webáruházakat a hazai piacon, úgy egyre több, a magyar online piacon sikereket elért brand kezd külföldi terjeszkedésbe. Ugyanis a nemzetközi online piacok óriási fejlődési lehetőségeket tartogatnak. Dunder azonban óvva intett mindenkit: a külföldi indulást alaposan meg kell tervezni, növekedési stratégiát kell építeni, gondosan kiválasztva a célországot és a szegmenst is, amelyben tevékenykedni szeretnénk.


