A Budapesti Közlekedési Központ válaszolt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság megkeresésére az online jegyértékesítés ügyében – mondta el Péterfalvi Attila, a NAIG elnöke egy újságírói kérdésre válaszolva csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Mint mondta, a válasz már megérkezett, de még nem tanulmányozta át. Jelezte: a BKK válaszának ismeretében dönt arról, hogy milyen típusú – vizsgálati vagy hatósági – eljárás indul az ügyben.
Azzal kapcsolatban, hogy a 24.hu azt írta, több mint háromezer ember személyes adatai kerültek a birtokukba a BKK online jegyértékesítési rendszeréből, Péterfalvi Attila elmondta: értékelni fogják „az ilyen jellegű adatbázisokat” is.
Hozzátette: a hatóság az eljárása során bárkit megkereshet,
akár azt is, aki hozzájuthatott az adatokhoz, vagy a hiányosságokat jelezte.
Tarlós István főpolgármester felszólította a T-Systems német tulajdonosát, hogy a projekt kidolgozójaként és garantálójaként adjon magyarázatot a budapesti e-jegy értékesítési projektjének problémáira. A főpolgármester csütörtökön, Budapesten tartott sajtótájékoztatón elmondta, az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy
a német rendszergazda alamuszin lapít.
Tarlós István kijelentette, a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki. A főpolgármester szólt arról is, hogy az ügy minden részletének tisztázásáig esze ágában sincs kezdeményezni a BKK vezérigazgatójának felmentését, továbbá nem kívánja megítélni vagy bármivel is vádolni az ügyet kirobbantó 18 éves fiatalt. Megjegyezte ugyanakkor, egyelőre megválaszolatlan kérdésnek tartja, melyek voltak a hacker cselekedeteinek motivációi, illetve az is, hogy korábban követett-e el hasonló akciókat, és azokban is etikusan járt-e el.
Múlt csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy budapesti fiatalt a rendőrök, aki észrevett egy „rést” az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát. Emiatt több ellenzéki párt tiltakozott. A rendszert fejlesztő T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni. Ugyanakkor megjegyezték:
a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el.
Az internetezők ezt követően ellehetetlenítették a BKK és a Telekom közösségi oldalának működését, Tarlós István pedig vizsgálatot indított.