Cégvilág

Nagyot újított a Volkswagen

A modellfrissítés első fázisában az új 1,5-ös TSI mellett a GTD és a GTI mutatta meg magát, most pedig egy újabb hármas fogaton volt a sor.

Már 15 éves története van a Golf R szériának, ez amolyan gyári tuningverzió, finom megoldásokkal és most már 80 lóerővel rálicitálva a legendás GTI-re. A 2017-es modellévre plusz 10 paripát és 7 kg-mal könnyebb Akrapovic sportkipufogót kapott, mondjuk ez a tétel történetesen feláras, de aligha hagyja majd ki a kuncsaft a konfigurálás során. A 310 lóerő (380 Nm) a hot hatch kategória topligájába tartozik, ilyen tálalásban pedig különösen. Az egészben az a legszebb, hogy a Golf R nem akar mindenáron felbőszített izomautónak látszani, a szemünk mégis megakad a részleteken, s gyorsan mérlegeli, hogy ezzel a géppel szemben bizony nem ajánlatos kekeckedni: összkerékhajtás tapasztja az útra és viszi át a mozgási energiát, a hétfokozatú DSG váltóval szemtelenül gyorsan dobálja az áttételeket, így az R álló helyzetből 4,6 másodperc alatt eléri a 100 km/órás tempót. Odabent kagylóülések ölelik az embert, tehát szerpentinen is rendben van a test oldaltartása, a fékek tényleg satuként szorítanak, szóval minden további hozsannával csak az időt vesztegetnénk...

Forrás: MW

A három éve debütált e-Golf villanyautó második generációjába sok hasznos fejlesztés került. A károsanyag-kibocsátás nélküli kompakt kinézetében alig különbözik „hagyományos” társától, pont azért, hogy a Golf-formát, -komfortot kedvelő autósok kompromisszumok nélkül átülhessenek. A facelift során küllemében nem sokat változott, a márka elektromos autóira jellemző kék dekorelemek megmaradtak, elöl a hűtőrácson és a LED-es lámpák alján is végigfut a kék csík, és a szín az utastérben is visszaköszön itt-ott. A korábbi verzióban lévő 24,2-es helyett 35,8 kWh kapacitású új lítiumion-akkumulátoroknak köszönhetően az autó teljesítménye (+21 LE) és hatótávolsága is jelentősen emelkedett.

Az eddig hivatalos 190 helyett már 300 km autózható a NEDC-ciklus szerint. Valójában azonban 200-220 km hozható ki egy töltéssel, ám ez nagyban függ a vezetési stílusunktól, az időjárási és domborzati viszonyoktól. Fékezéseknél, továbbá lejtmenetben termelhető vissza némi energia az akkuba, de a fűtés-hűtés nélkülözésével is spórolhatunk. Annak ellenére, hogy a klímát is használtuk, és a „gázpedállal” sem bántunk finomkodva, a menetpróba során 200 km fölé tudtuk tornázni a hatótávot. A töltési idők is biztatók, 80 százalékos szint eléréséhez gyorstöltőn már 45 perc elegendő, otthoni hálózaton több mint 13 óra kell ugyanehhez. A motor teljesítménye immár 136 lóerő, a nyomatékcsúcs 290 Nm, így az e-Golf mindössze 9,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 150 km/h. Mivel a villanymotor nagyon halkan teszi a dolgát, araszolásnál hasznos a ki-be kapcsolható motorhang-generátor, ami a gyalogosoknak jelzi, hogy ott vagyunk.

A GTE azoknak lehet ideális választás, akik nagyobb távolságokat is szeretnének autózni, de városon belül közlekedve a villanyautók előnyeit kívánják élvezni, óvva ezáltal a környezetet. A konnektoros hibrid motortere egy 1,4-es, 150 lóerős benzinest és egy 102 lóerős villanymotort rejt. A két egység együtt dolgozva 204 lóerős rendszerteljesítményt produkál, ami átlagos forgalmi helyzetekben főként az előzéseknél jöhet jól. Akkumulátorai 50 km-re elegendő energiát képesek tárolni, ami akár az elővárosi ingázás során is jól kiaknázható. Hasznos a műholdas és navigációs rendszer adataiból megtervezett útvonal, ahol a rendszer előre kikalkulálja, hol érdemes a benzinmotort és hol az elektromosat használni. A kedvünk szerint spórolós, környezetkímélő vagy éppen ülésbe préselő módon gyorsuló GTE nem tartozik az olcsó megoldások közé, bázisára 12 millió forint felett van, de ezért legalább magasra tették a lécet az alapfelszereltségnél.

Volkswagen megújulás modellek
Kapcsolódó cikkek