Cégvilág

Jól teljesítenek a legnagyobb mobilgyártók

A harmadik negyedévben több mint 373 millió okostelefont adtak el világszerte, a Samsung megőrizte vezető pozícióját, a Huawei pedig még közelebb került az Apple-höz.

Fontos időszak volt a globális okostelefon-piacon idén a harmadik negyedév, hiszen ebben az időszakban kezdték forgalmazni több gyártó év végére szánt csúcsmodelljét, köztük az LG V30-at, a Samsung Note 8-at, valamint az iPhone 8-at. Az adatok mégis azt mutatják, hogy az újdonságok ellenére alig tudott nőni az értékesítés, persze a számokat összesítő IDC azt is megjegyzi az elemzésében: az, hogy éves összevetésben bővülésről lehetett beszélni, pozitív előjelnek számít az ünnepi szezon előtt.

A piackutató cég jelentése szerint 373,1 millió okosmobilt adtak el a gyártók a július–szeptemberi időszakban, ami 2,7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi értéket. Ami jó hír lehet a piac meghatározó szereplőinek, hogy az öt legnagyobb gyártó mindegyike növelni tudta értékesítését, igaz, a mértékben jókora eltérések vannak. Az nem okoz különösebb meglepetést, hogy a legkisebb bővülést az Apple tudta felmutatni, hiszen az iPhone-ok rajongói érthető módon kivártak az új modellek érkezéséig, és igazából a 8-as széria sem mozgatta meg őket, hiszen a többség a nagyon drága, de néhány igazi újdonságot felvonultató iPhone X-re várt, amely a harmadik negyedévben még nem volt kapható. Érdekesség, hogy a Samsung meglehetősen jó időszakot élt meg, hiszen közel 10 százalékkal több okosmobilt adott el a vizsgált időszakban, mint egy évvel korábban, ennek köszönhetően növelni tudta piaci részesedését is a dél-koreai társaság.

Forrás: AFP

Az IDC által közölt adatokból az is jól látszik, hogy kitart a lendület a Huaweinél, a kínai gyártó fokozatosan csökkenti hátrányát az Apple-höz képest. A harmadik negyedévben a piaci részesedést vizsgálva már csak 2 százalékpontos volt a lemaradása, míg egy évvel korábban még meghaladta a 3 százalékpontot.

A július–szeptemberi periódus sztárja egyértelműen a Xiaomi volt, a szintén kínai cég megduplázta értékesítését éves összevetésben, és megtartotta ötödik helyét, ráadásul nagyon megközelítette a negyedik OPPO-t, mindössze 3 millió készülékkel adott el kevesebbet, mint a negyedik legnagyobb gyártó. A Xiaomi sikerében meghatározó szerepet játszott az indiai forgalom felfutása, az ázsiai országban szeptemberben hatalmas online akciókkal pörgették fel az értékesítést. Más kérdés, hogy az agresszív piacszerzés hosszú távon mennyire lehet kifizetődő, illetve fenntartható, képes lesz-e nyereségesen működni a társaság.

Az év utolsó három hónapja a karácsonyhoz kötődő vásárlási láznak köszönhetően hagyományosan a legerősebb időszak az okostelefonok piacán is, ráadásul ekkor már a szeptemberben, illetve októberben bemutatott újdonságok is erősen éreztetik hatásukat a forgalmon. Idén is bőven lesz miből válogatniuk az év vége felé a fogyasztóknak, ráadásul még érkeznek meglepetések a következő hetekben is. A már említett iPhone X csak a múlt héten vált széles körben – így nálunk is – elérhetővé, és a világszerte 1000 dollártól induló, itthon elképesztően magas, jóval 400 ezer forint fölötti áron kapható készülék iránt a hivatalos közlések szerint nagy a kereslet. Ezt alátámasztja az is, hogy az áruházi forgalmazás megkezdése előtt olyan jeleneteknek lehettünk tanúi, amilyenekre évek óta nem volt példa – hosszú sorok alakultak ki a boltok előtt a telefonra várva, napokat az üzletek előtt időző rajongókkal. Az tény, hogy az új eszköz az arcfelismerésben és a hangulatjelzésekben egészen izgalmas újdonságokat hoz, és a kiterjesztett valóság kapcsán is érdekes távlatokat nyit, ám az igazi forradalmi újítás a jubileumi, tízéves évfordulóra tervezett modellből sokak szerint kimaradt.

A Huawei októberben mutatta be idei csúcsmobilját, a Mate 10-et, amelyből nálunk a Mate 10 Lite és Pro kapható már most is. A készülék olyan csipet kapott, amely már támogatja a mesterséges intelligencia (MI) használatát magában az eszközben, vagyis nem kell hozzá internetkapcsolat és valamilyen, a felhőből elérhető megoldás. A Mate 10 hazai bemutatóján kiderült az is, hogy az MI elképesztő lehetőségeket kínál majd a fotósoknak, így például számos témát automatikusan felismer, és annak megfelelően állítja be a kamerát.

Az újdonságok között érdemes megemlíteni a Razer Phone-t is, amely ugyan csak az Amazonon keresztül, illetve a főként a játékosoknak szánt kiegészítőiről – billentyűzetek, speciális számítógépek, vezérlők – ismert vállalat amerikai boltjaiban lesz kapható, ám jól mutatja, hogy milyen irányba vannak még fejlesztési lehetőségek. A készüléket természetesen főként a játékosoknak szánják, akik a 700 dolláros vételárért cserébe különleges vizuális és hangélményt kapnak, ráadásul arra is odafigyelt a cég, hogy nagyon erős akkumulátorral szereljék fel az eszközt, így akár hosszabb játékokat sem kell félbeszakítani töltési lehetőség után kutatva. A Razer telefonos próbálkozása pedig azt is mutatja, hogy még mindig látnak lehetőséget a mobilpiacban a technológiai szektor más szegmenséből érkező vállalkozások.

Ahogyan arra utaltunk, a hátralévő hetek is tartogatnak meglepetést, a hírek szerint november 16-án mutatják be a OnePlus 5T-t, amelyről ugyan egyelőre nem állnak rendelkezésre információk, de a gyártó készülékei korábban több európai piacon, köztük az Egyesült Királyságban is igen népszerűek voltak. A forgalmazást Indiában kezdik november végén, majd Kínában lesz elérhető december elejétől, azt viszont nem lehet tudni, hogy a világ többi részén mikortól lesz kapható a kiszivárgott információk szerint dizájnjában a nagy gyártók csúcsmodelljeire hasonlító, szinte teljesen keret nélküli mobiltelefon.

gyártók Apple okostelefonok Huawei
Kapcsolódó cikkek