Cégvilág

Elkeserítő eredmény a H&M divatáruház-láncnál

A Hennes & Mauritz divatcég eredménye komolyan visszaesett mind az egész üzleti évet, mind a negyedéves összehasonlítást tekintve, a forgalom éves szinten tartotta magát, de az utolsó negyedévben az értékesítés is csökkent.

Jelentősen csökkent a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc profitja a november végéig tartó három hónapban, ami egyben utolsó pénzügyi negyedéve is volt.

A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte szerdán, hogy a november végével záródott három hónapban az adózott eredménye éves összevetésben 33 százalékkal 3,99 milliárd svéd koronára (1 korona 31,81 forint) esett az egy évvel korábbi 5,9 milliárd koronáról.

A H&M athéni boltja
Fotó: AFP/Panayiotis Tzamaros/NurPhoto

A H&M negyedéves forgalma a november végéig tartó három hónapban 2 százalékkal, 50,4 milliárd koronára mérséklődött az egy évvel korábbi 52,72 milliárd koronáról.

A november végével záródott pénzügyi évben a cég adózott eredménye éves szinten 13 százalékkal 16,18 milliárd koronára esett, a működési eredménye pedig 14 százalékkal 20,6 milliárd koronára csökkent. A cég éves forgalma 192,3 milliárd koronáról 200 milliárd koronára nőtt.

A vállalat a világ 69 országában működik, a november végével záródott pénzügyi évben 479 új üzletet nyitott és 91 üzletet bezárt. A H&M 43 ország online piacán is jelen van.

A cég a folyó pénzügyi évben 390 új üzletet tervez nyitni és 170-et bezárni, első boltját nyitja majd Ukrajnában és Uruguayban.

 

divatcég Hennes & Mauritz divatárulánc H&M
Kapcsolódó cikkek