BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Csaknem négyszáz kilométernyi gyorsforgalmi út épült meg

Hatodik éve változatlan a személygépkocsik autópálya-használati díja, miközben 2010 óta több mint 390 kilométerrel bővült a gyorsforgalmiút-hálózat hossza Magyarországon. A következő években minden fontos ponton elérik az országhatárt a gyorsforgalmi utak és a megyeszékhelyek is megközelíthetőek lesznek – írja a Magyar Idők.

A Magyar Idők ismerteti, hogy fontos közúti kapcsolatokat teremtenek majd az előkészítés alatt álló hidak, mint Komáromnál, a fővárosi Galvani útnál, Paksnál és Mohácsnál. Jelenleg is zajlik az M15-ös és M70-es utak átépítése, bővítése négysávosra, miközben az M2-es Budapest-Vác szakaszát hasonlóképpen bővítik. Az M30-as gyorsforgalmi kapcsolatot teremt majd Miskolc és Kassa között. Az M4-es több részben, az M0-s és Szolnok, illetve Berettyóújfalu és a román határ között épül.

A nemzetközi korridorok kiépítése mellett a megyeszékhelyek elérése is kiemelt cél. Az M1-esről leágazó út eléri majd Esztergomot, az M3-asról Sátoraljaújhelyt és Egert, az M5-ösről az M44-es segítségével Békéscsabát, az M7-esről Veszprémet, Kaposvárt és Zalaegerszeget. Az M85-ös csornai elkerülőjétől indul majd a Sopront bekapcsoló szakasz.

Forrás: AFP

A Magyar Idők összegzi a 2010 óta megvalósult gyorsforgalmiút-fejlesztéseket: az M0-s déli szakaszait bővítették, felújították, összesen 28,3 kilométeren. Az M0-s keleti szektorából ágazik el a 31-es, amelyet 2010-ben adtak át, és amely 12 kilométeres átkötéssel rövidíti le a kelet-nyugati irányú forgalmat. Az M3-as autópálya új szakasza, a Nagykálló-Vásárosnamény út 46 kilométerrel viszi közelebb a járműveket az országhatárhoz. A hármas sztrádából számos fontos leágazás készült. Az M30-as Tornyosnémeti és a határ közötti, 1,7 kilométeres szakaszát a közelmúltban adták át.

Az M35 Debrecent kötötte be a gyorsforgalmi hálózatba, amelynek újabb, 5,4 kilométeres szakaszát tavaly decemberben vehették használatba a közlekedők.

Az M6-os Dunaújváros-Bóly, valamint az M60 Bóly-Pécs szakaszát 2010-ben adták át, melyek összesen 148,2 kilométerrel növelték a hálózat hosszát. Az M43 három szakaszban, összesen 54,7 kilométeren vezeti el az M5-ös forgalmát Szegedtől Makón át a határátkelőig, Csanádpalotáig. Az elmúlt időszak jelentős fejlesztése az M85 és 86 kiépítése, amely Győr, Csorna és Szombathely között létesített gyorsforgalmi kapcsolatot, összesen 83 kilométeren – olvasható a napilapban.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek