Cégvilág

Javában épül a Főtáv körgyűrűje

Már dolgozik a Főtáv a budapesti távhőkörgyűrű közel kétmilliárd forintba kerülő északi szakaszán. Még ebben az évben sort kerít a déli szakasz egy részének építésére is, a Belváros elérésére pedig még az Erzsébet hídon is átvisz egy vezetéket.

Folyik a Kispest és Angyalföld közötti távhővezeték építése, a munkáról a lakosság a BKK által bejelentett forgalomkorlátozások kapcsán is értesülhetett.

Ez a Kispest–Angyalföld stratégiai hőkooperációs távvezeték északi 1-es (E1) szakasza, amely része a különálló hőkörzetek összekötését célzó hőgyűrűnek

– közölték a Világgazdasággal a Főtáv Zrt. sajtóosztályán. A vezeték építése április 23-án kezdődött, és 2019. október 20-ig tart.

A munka hat fő ütemből áll. A tavaszi–nyári teendő a Dózsa György út, a Kassák Lajos utca és a Podmaniczky utca közötti vezeték lefektetése, továbbá a Dózsa György út, a Podmaniczky utca és a Benczúr utca közötti szakasz kiépítése az M1-es metró alatti átvezetéssel együtt.

A nyár végéig kell befejezni az Olof Palme sétány alatti teendőket a Benczúr utca és az Ajtósi Dürer sor között. Októbertől jövő május 1-jéig folyik a csőépítés az Állatkerti sétány alatt, 2019. március 1-jén pedig két másik szakasz is indul:

a Zichy sétány alatti építés augusztus 30-ig tart a tervek szerint, az Ajtósi Dürer soron pedig (a Stefánia úttól a Dózsa György útig) szeptember 30-ig.

Mindez közel kétmilliárd forintba kerül. A kivitelezésre kiírt pályázatot az SSD Konzorcium nyerte. Tagjai a SADE – Magyarország Mélyépítő Kft., a SADE Compagnie Générale de Travaux d’Hydraulique, a Société Anonyme és a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. A projekt 50 százalékát a Főtáv saját erejéből, a másik felét pedig uniós forrásból (Környezeti és energiahatékonysági operatív program) valósítja meg.

Forrás: Róka László

A hőkörzetek összekapcsolásával több hőforrás kapcsolható be a rendszerbe, ezzel javítható az ellátásbiztonság – válaszolt a társaság a beruházástól várt változásra vonatkozó kérdésre.

Ekkortól versenyeztethetővé válik az egyes hőforrások szolgáltatása, növelhetővé lesz a zöldebb, hatékonyabb és olcsóbb hőforrások aránya.

Ezenfelül a főváros eddig távhővel el nem látott belső területein megnyílik a lehetőség a távhőszolgáltatásra, amely jelentősen csökkenti a környezet terhelését.

Ám mindez csak a körgyűrű egyik része. A társaság még ebben az évben szeretné megépíteni a Kispest–Angyalföld stratégiai hőkooperációs távvezeték déli 1-es (D1) szakaszát a Fertő utcától a Kőbányai úton lévő Északi járműjavítóig, és ezzel együtt hőszolgáltatást biztosítani az Eiffel műhelyház működéséhez.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Főtáv Erzsébet híd távhőkörgyűrű
Kapcsolódó cikkek