Cégvilág

Terepjárós köntösbe bújtatták a kompakt modellt a tervezők

Technikai értelemben a kompakt kategória különce a Subaru emelt hasmagasságú modellje.

Az Imprezára épülő Subaru XV modell nemcsak a bokszermotor és az összkerékhajtás miatt számít különcnek, hanem azért is, mert tulajdonképpen egy emelt hasmagasságú, enyhén terepjárós köntösbe bújtatott kompakt, amellyel a Subaru a szabadidő-autók vásárlókörét célozza meg.

Kompakt SUV híján ez a japán márka válasza a vevői igényekre.

Bár a külseje nem változott drámai mértékben a modellváltással, teljesen új típusról van szó. A külső karosszériaelemek mellett a padlólemez sem maradt a régi. A Subaru Global Platformra épülő újdonság másfél centivel hosszabb és két centivel szélesebb, valamint három centiméterrel nőtt a tengelytávja a felmenőhöz képest.

Érződik is, hogy a 4,47 méteres XV a nagyobb kompaktok közé tartozik, a hátsó sorban bőséges lábhely várja az utasokat. A Subarutól megszoktuk, hogy nagy üvegfelületeket alkalmaz, így szó sincs arról, hogy a hátul utazók bunkerben éreznék magukat.

Forrás: VG

Tény, hogy a vaskos kardánalagút sok helyet elrabol, de ez a technika velejárója. Az első ülések kifejezetten kényelmesek, nagyobb termetűeknek viszont kevés lehet a fejtér. Az XV beltere hozza azt, amit a márkától megszoktunk. Praktikus tárolóhelyekből nincs hiány, a kezelhetőség logikus, a dizájn meg pont ellentéte annak, amit manapság a legtöbb japán gyártó képvisel.

Sok, egykoron konzervatív japán márka igyekszik egyre részletgazdagabb, merészebb belsőket építeni, a Subaru viszont a klasszikus, egyszerű berendezés híve.

Az XV 4×4-es hajtása kimagasló. Itt nem arról van szó, hogy amikor elpörögne a hátsó kerék, nyomatékot küld hátra a rendszer – a Subaru állandó összkerékhajtást alkalmaz. Volt alkalmunk hóban próbára tenni az XV-t, és bizony, ha csak a hajtást nézzük, túlmutat azon, ami egy emelt hasmagasságú kompakttól elvárható.

Késedelem nélküli, semleges és kifinomult rendszerről van szó. Az Imprezátó eltérően 135 helyett 220 mm az XV hasmagassága, vagyis pontosan annyi, mint a terepen kifejezetten ügyesen boldoguló Foresteré. Mivel a Subaru egyszerűen kis gyártó ahhoz, hogy széles motorkínálatot vonultasson fel, dízel nincs, a vevő az 1,6-os vagy a 2,0 literes, atmoszferikus bokszer benzinesek közül választhat, a váltó minden esetben fokozatmentes automata.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvshatja

 

Subaru
Kapcsolódó cikkek