Cégvilág

Tiszaújvárosra fókuszál az új vezető

A cseh határtól az Adriai- és a Fekete-tengerig ér majd a Mol csoport e-töltő-hálózata. A cég kilépne a hagyományos olajcég imázsából, de például hazai szénhidrogén-termelésének árbevétele 31 százalékkal nőtt az első negyedévben. A Világgazdaságnak Ratatics Péter, a Mol Magyarország július 1-jével kinevezett operatív vezetője nyilatkozott, ő felügyeli majd a vállalat romániai, szerbiai és szlovéniai tevékenységét is.

Az új pozíció betöltésével mely területekért felel majd, mit kezel prioritásként?

A Mol Magyarország ügyvezetőjeként a Mol csoport teljes magyarországi operatív működéséért felelek, ami az ellátási lánc összes elemére kiterjed, a kőolaj- és földgázbányászattól egészen a vegyipari alapanyagok előállításáig, valamint természetesen a legnagyobb hazai töltőállomás-hálózat üzemeltetéséig. Emellett a csoportban a fogyasztói szolgáltatások ügyvezető igazgatójaként felelek a Csehországtól az Adriáig és a Fekete-tengerig nyúló, csaknem kétezer egységből álló regionális töltőállomás-hálózatért is.

Ratatics Péter, a Mol Magyarország július 1-jével kinevezett operatív vezetője
Fotó: VG

A legfontosabb célom, hogy a munkavállalók mellett az ügyfeleinknek is az első számú választása legyünk, legyen szó üzemanyagról, vegyipari termékekről, autómegosztásról vagy épp egy csésze finom kávéról. Az újdonságokat, innovatív szolgáltatásokat – például Mol Limo, Mol Bubi – mindig Magyarországon vezetjük be először, és innen exportáljuk a régió többi országába. Mivel itt vagyunk igazán otthon, a Mol stratégiai nagyberuházásainak többségét is Magyarországon valósítjuk meg. Számomra az az elsődleges, hogy a jövőben ezt az utat követve ipartörténelmet írjunk, és az egymilliárd dolláros poliolberuházással Tiszaújvárosban a térség legnagyobb vegyipari konglomerátumát hozzuk létre.

Milyen kiskereskedelmi fejlesztések várhatók a közeljövőben?

Folyamatosan bővítjük gasztro­kí­nálatunkat. A Fresh Corner gasztromárkánkkal ki kívánunk lépni a töltőállomás keretei közül. El szeretnénk hagyni a hagyományos olajipari vállalati imázst is. Olyan új szolgáltatásokat is bevezetünk, mint például a tankolás utáni mobilapplikációs fizetés. Kiterjesztjük az elektromos töltőhálózatunkat is, több száz ponton lesznek elérhetők az e-töltők a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig.

Milyen tapasztalataik és várakozásaik vannak a Mol Limo kapcsán?

A Mol Limo népszerűsége töretlen a budapestiek körében: már több mint 30 ezer regisztrált ügyfelünk van, és a január végi indulás óta a felhasználók csaknem 1 millió kilométert tettek meg az autókkal. A Mol 2020-ig meg szeretné duplázni a Limo gépkocsiflottáját, működési területét pedig kiterjesztené Budapest közigazgatási határáig. Abban is gondolkodunk, hogy a régió más nagyvárosaiban, így Prágában, Pozsonyban, Belgrádban vagy akár Zágrábban is elindítsuk a szolgáltatást, ahogy a Mol Bubit is – Slovnaft BAjk néven – exportáltuk Pozsonyba.

A teljes interjút a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatják

Mol Magyarország Ratatics Péter Mol-Limo
Kapcsolódó cikkek