BUX 42,424.92
+1.24%
BUMIX 3,962.44
+0.05%
CETOP20 1,960.74
0.00%
OTP 10,700
+1.13%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.56%
0.00%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,650
+0.61%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
-0.98%
-1.85%
+0.46%
-1.66%
+7.06%
-0.24%
0.00%
+3.34%
OTT1 149.2
0.00%
+2.03%
MOL 2,850
+0.56%
+0.50%
ALTEO 2,420
+1.26%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,540
-6.38%
-1.41%
-1.27%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.18%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.81%
0.00%
+4.21%
0.00%
+0.31%
+9.82%
GOPD 9,020
0.00%
OXOTH 3,360
-9.19%
+5.91%
NAP 1,230
+0.33%
+22.22%
+0.48%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Cadillac és a Kia sem folytatja dízelprogramját

Az autógyártók számára megkönnyíti a dízelről való lemondást, hogy még mindig nincs megegyezés az Euro 7-es előírás határértékeiről.

Igazából be se indult a dízelprogram a Cadillacnél, az amerikai cég az észak-amerikai piacon akarta forgalmazni a Szentgotthárdon gyártott 1,6 literes motorral szerelt XT4-est. Hiába készültek el a fejlesztéssel,

az autót már nem dobják piacra, mert kérdésessé vált a siker. Nem hagyják teljesen veszni a fejlesztést, Európában kezdik árulni a dízeles XT4-est.

Az Egyesült Államokban azonban a dízel helyett a biztos befutónak tűnő, a vásárlók által is elfogadott elektrifikációt helyezik előtérbe, azaz hibrid és elektromos autó­kat kínálnak.

2019 Cadillac XT4 Sport
Fotó: Cadillac

Valami hasonló történik a Kiánál is, a dél-ko­reai gyártó egyelőre nem lát fantáziát abban, hogy az Euro 7-es tisztaságú dízelekre pénzt költsön. Egyfelől még nincs meg a bevezetés dátuma, s a törvényi határértékeket sem véglegesítették, tehát egyelőre senki nem tud felkészülni ezekre az erőforrásokra. Ráadásul mire azok a dízelek napirenden lesznek,

a Kia kínálatába már 22 lágy- vagy full hibrid, illetve elektromos autó kerül. Szerintük ezek bőven elegendők lesznek a takarékos vásárlók kiszolgálására.

Annak ellenére nem bízik a dízel jövőjében a Kia, hogy véleménye szerint hamarosan egy kisebb dízelreneszánsz következik. Ezt azzal magyarázzák, hogy a kis lökettérfogatú benzines turbómotoroknál tapasztalható a legnagyobb eltérés a szabványos és a valós fogyasztás között, különösen a vásárlók által kedvelt nagy méretű és tömegű szabadidő-autóknál. Ez újra a hatékony erőforrás felé terelheti a vásárlókat.

Az autógyártók számára megkönnyíti a dízelről való lemondást, hogy még mindig nincs megegyezés az Euro 7-es előírás határértékeiről, vagy arról, hogy mikor vezetik be őket. Műszakilag többéves folyamat egy-egy autó felkészítése az új károsanyag-kibocsátási előírásokra. Emellett a mérnököket sem érdemes munka nélkül hagyni, következésképp ezeket az emberi erőforrásokat átcsoportosítják az új energiás hajtások fejlesztésére.

A cikk a Világgazdaság október 2-i számában jelent meg

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek