Cégvilág

A Cadillac és a Kia sem folytatja dízelprogramját

Az autógyártók számára megkönnyíti a dízelről való lemondást, hogy még mindig nincs megegyezés az Euro 7-es előírás határértékeiről.

Igazából be se indult a dízelprogram a Cadillacnél, az amerikai cég az észak-amerikai piacon akarta forgalmazni a Szentgotthárdon gyártott 1,6 literes motorral szerelt XT4-est. Hiába készültek el a fejlesztéssel,

az autót már nem dobják piacra, mert kérdésessé vált a siker. Nem hagyják teljesen veszni a fejlesztést, Európában kezdik árulni a dízeles XT4-est.

Az Egyesült Államokban azonban a dízel helyett a biztos befutónak tűnő, a vásárlók által is elfogadott elektrifikációt helyezik előtérbe, azaz hibrid és elektromos autó­kat kínálnak.

2019 Cadillac XT4 Sport
Fotó: Cadillac

Valami hasonló történik a Kiánál is, a dél-ko­reai gyártó egyelőre nem lát fantáziát abban, hogy az Euro 7-es tisztaságú dízelekre pénzt költsön. Egyfelől még nincs meg a bevezetés dátuma, s a törvényi határértékeket sem véglegesítették, tehát egyelőre senki nem tud felkészülni ezekre az erőforrásokra. Ráadásul mire azok a dízelek napirenden lesznek,

a Kia kínálatába már 22 lágy- vagy full hibrid, illetve elektromos autó kerül. Szerintük ezek bőven elegendők lesznek a takarékos vásárlók kiszolgálására.

Annak ellenére nem bízik a dízel jövőjében a Kia, hogy véleménye szerint hamarosan egy kisebb dízelreneszánsz következik. Ezt azzal magyarázzák, hogy a kis lökettérfogatú benzines turbómotoroknál tapasztalható a legnagyobb eltérés a szabványos és a valós fogyasztás között, különösen a vásárlók által kedvelt nagy méretű és tömegű szabadidő-autóknál. Ez újra a hatékony erőforrás felé terelheti a vásárlókat.

Az autógyártók számára megkönnyíti a dízelről való lemondást, hogy még mindig nincs megegyezés az Euro 7-es előírás határértékeiről, vagy arról, hogy mikor vezetik be őket. Műszakilag többéves folyamat egy-egy autó felkészítése az új károsanyag-kibocsátási előírásokra. Emellett a mérnököket sem érdemes munka nélkül hagyni, következésképp ezeket az emberi erőforrásokat átcsoportosítják az új energiás hajtások fejlesztésére.

A cikk a Világgazdaság október 2-i számában jelent meg

Kia Cadillac
Kapcsolódó cikkek