Nem tett konkrét ajánlatot a tegnapi bértárgyaláson a BKV vezérigazgatója a szakszervezeteknek – erről Schumacher Ferenc, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének (BKSZSZ) elnöke beszélt a Világgazdaságnak. Bolla Tibor türelmet kért, mivel a szükséges források egyelőre nem állnak rendelkezésre. Ugyanakkor jelezte, hogy a társaság a fővárossal közösen abban érdekelt, hogy minél hamarabb érdemi ajánlattal állhasson elő.
Az egyeztetésen a szakszervezetek oldalán a BKSZSZ mellett az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) vett részt.
Schumacher Ferenc arról is tájékoztatott, hogy bár az EKSZ által javasolt 15 százalékos béremelés mögé sem a BKSZSZ, sem pedig a VTDSZSZ nem sorakozott fel, abban mindhárom szakszervezet egyetért, hogy legalább két számjegyű jövedelemfejlesztésre van szükség. Ez elől egyébként sem a főváros, sem a BKV nem zárkózott el, sőt utóbbi jelezte, hogy olyan mértékben gondolkodik, ami segíti a munkaerő megtartását és megszerzését.
A két számjegyű béremelés a BKV-nak az idén a mintegy tízezer dolgozó esetében 7-10 milliárd forintos pluszkiadást jelentene. Erre a társaságnak nincs tartaléka, és az is kérdéses, hogy a főváros önállóan tud-e ehhez pénzt adni. Ezért a BKSZSZ elnöke úgy vélekedett, hogy a kérdésben Budapestnek és a kormánynak kellene megállapodnia.
Szerinte a BKV-s munkavállalók béremelési üteme kapcsán mértékadó lehet a MÁV-nál és a Volánnál esedékes alku. De erre még várni kell, és a tárgyalásokat az is nehezíti, hogy sem a fővárosnak, sem a BKV-nak nincs még elfogadott 2019-es költségvetése. Schumacher Ferenc hozzátette, hogy szeretnének január végéig egyezségre jutni a BKV vezetésével a béremelésről, de erre most nincs túl sok esély.
A BKV küzd a munkaerőhiánnyal, de a probléma nem drasztikus. Főleg járművezetőt, karbantartót, szerelőt és mérnököt keres. A BKSZSZ elnöke hozzátette, hogy az elmúlt évek célzott béremeléseinek és munkaerőpiaci kampányának köszönhetően 2018 januárjához képest mintegy kétszázzal több sofőr dolgozik a közlekedési vállalatnál.
„Nincs időpont, mikor ülünk asztalhoz legközelebb. Most az a feladatunk, hogy javaslatot tegyünk az átlagos béremelési mérték mellett az egyes hiányszakmákra, valamint a kulcspozíciókra vonatkozó béremelések nagyságára, amely az átlagos növeléstől eltérhet. A vezérigazgató pedig folyamatosan egyeztet a forrásokról a fővárossal” – mondta lapunknak a BKSZSZ elnöke.
Emelést ígért az Audi vezetése
Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungária szakszervezete, és nem fogadta el a tegnap felkínált, két évre elosztott, összesen húszszázalékos béremelést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.