Cégvilág

Tovább növekedne a Gyulahús

Az idén mintegy 4-5 százalékos növekedéssel kalkulálnak a Gyulahús Kft.-nél, bár hivatalosan még nem fogadták el a célszámokat – mondta a Világgazdaságnak Daka Zsolt, a gyulai önkormányzat tulajdonában lévő társaság ügyvezető igazgatója.

Az elmúlt évet hatmilliárd forint fölötti árbevétellel zárta a Gyulahús Kft. az előzetes számítások szerint – közölte a társaság. A gyulai önkormányzat által 2013-ban alapított cég az előző év októberében felszámolás alá került Gyulai Húskombinát Zrt. eszközeivel indította újra a gyártást, és a működése első évétől kezdve nyereséges.

A 320-330 fős Gyulahús árbevétele 2013-ban 3,8 milliárd forint volt, 2017-ben már 5,7 milliárd forint.

Az idén is jó lenne a tavalyi dinamikát követni, amikor a piaci átlag fölötti belföldi és a 20 százalékos külföldi eladásokkal sikerült elérni a hatmilliárd forintot meghaladó bevételt, de az növekedésének megismétlése nem feltétlenül reális cél

– mondta Daka Zsolt ügyvezető a Világgazdaságnak.

Fotó: Gyulahús

A cégnél összességében egyelőre a 4-5 százalékos árbevétel-növekedést tartják elképzelhetőnek, hivatalos célszámot még nem fogadtak el. A külpiaci eladások szempontjából azonban biztató, hogy az afrikai sertéspestis (ASP) magyarországi megjelenése nem érintette a Gyulahúst, mert a társaság nem húst, hanem kolbászt és hőkezelt húskészítményt exportál, partnerei pedig – amelyek egyike sem olyan országban működik, amely az ASP-re hivatkozva kitiltotta volna a magyar szállítmányokat – elfogadják az alapanyag ASP-mentességére vonatkozó igazolást.

A társaság versenyképességének növelése érdekében egyetlen korszerű üzemben kellene egyesíteni a két telephelyen folyó termelést, a szárazárugyártást pedig kihelyezni a város belső területéről a szélére. Ez több milliárd forintba kerülne, egy ilyen beruházást azonban saját forrásból nem tud végrehajtani a társaság

– válaszolta a Világgazdaságnak Daka Zsolt.

A Gyulahús 25 terméke viseli a Magyar Termék, Hazai Termék, illetve a Hazai Feldolgozású Termék védjegyet. Az előbbi védjegy azt jelenti, hogy az alapanyagot a Magyarországon nem termeszthető fűszerek kivételével kizárólag Magyarországon állították elő, és itt történt a feldolgozás minden lépése is. A feldolgozás a Hazai Termékek esetében is Magyarországon történik, de az összetevők 50 százaléknál kisebb hányada külföldi eredetű. A Hazai Feldolgozású Termék zömében külföldi eredetű összetevőkből készül.

Lépett az önkormányzat

A városi önkormányzat előbb 1,8 milliárd forint állami támogatást kapott, majd 2013-ban 860 millió forintért megvette a gyárat a felszámolótól a berendezésekkel, a márkával és a termékek gyártásához kapcsolódó jogokkal együtt. Mindezt hosszú távra bérbe adta a Gyulahúsnak, amelyhez átkerültek a húskombinát dolgozói is. A cégnél nagy eredménynek tartják a gyulai húsipar megőrzését.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

húsexport magyar termék Gyulahús Kft. húsipar
Kapcsolódó cikkek