BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább optimalizálja ingatlanportfólióját bérelt székházából a Magyar Telekom

Az új iroda­házprojekt megvalósulása következtében jelentősen átalakult a Magyar Telekom ingatlanportfóliója, amelyet a közeljövőben tovább optimalizálnak – nyilatkozta a Világgazdaságnak Pollák Tibor, a vállalat infrastruktúra-szolgáltatások igazgatója.

A korábbi bejelentés szerint tizenöt éves bérleti szerződést kötöttek az irodaházra a Wing Zrt. leánycégeivel. Miért előnyös ez a konstrukció a Magyar Telekom számára, és mi szólt a bérlet mellett a saját tulajdonnal szemben?

Amikor elkezdtük a projektet, mindkét változatot futtattuk, tehát a saját irodaházét és a bérlését is. Végül azért tettük le a voksot a bérlet mellett, mert úgy gondoltuk, hogy a szabad tőkénket inkább a hálózatfejlesztésre fordítjuk. A tizenöt év futamidő pedig egy piaci alku eredménye, amelyet részben azt tett szükségessé, hogy a kivitelező igen részletes specifikációt kapott, vagyis teljesen a mi igényeinknek megfelelően tervezték meg az irodaházat. Fontos emellett figyelembe venni, hogy a szerződés feltételeiről 2014-ben tárgyaltunk, amikor a mostanitól még nagyon eltérő körülmények uralkodtak a piacon.

Hogy néz ki most az ingatlan­portfólió, hány irodaházat értékesítettek már?

Annak idején az egész koncepciót úgy találtuk ki, hogy a versenyzőknek, akik pályáztak az építési projektre, egyben legalább két meglévő épületünkre is ajánlatot kellett tenniük. A WING végül három épületre tett ajánlatot, és az építési szerződés aláírásával egy időben megvette a Krisztina körúti székházat, az Infopark G épületét és a Kaposvár utcai központot is. A Budafoki úton, a T-Systems által használt épület bérlemény volt, amelyet a tavalyi év végén, a szerződés lejártával visszaadtunk a tulajdonosnak.

Fotó: VG

Mindezek eredményeként a Budapesten dolgozó alkalmazottaink döntő része már az új székházban tevékenykedik, ezenkívül jelentősebb létszám már csak a Budafoki úton, a régi mobilközpontban van. (Természetesen a műszaki állományt és az üzletek dolgozóit nem számolom ide, hiszen ők változatlanul a főváros különböző pontjain kell hogy jelen legyenek.) Az előttünk álló feladat az lesz, hogy felmérjük, hol lehet még optimalizálni az ingatlanportfóliót, de a szükséges nagyobb lépéseket már megtettük. Azt is látni kell ugyanakkor, hogy az általunk használt technológia helyigénye folyamatosan csökken, ami nagy területek felszabadulásával jár, és ez is indokolttá teszi egyes épületeink értékesítését.

Egy ekkora irodaház hogyan alakítja át a környék életét? Hogy lehet annak a 4500 embernek az igényeit kielégíteni, aki az irodaházban dolgozik?

Az épület alatt 1350 autó elhelyezésére alkalmas parkoló működik, ahol a céges flotta és a vendégek járművei kaptak helyet. Állandó helyet biztosítunk háromszáz kerékpár és ötven motor számára is. A legmodernebb irodatechnológiával felszerelt tárgyalókat online lehet lefoglalni, a munkatársak tájékozódását és az elérhető szolgáltatásokkal kapcsolatos informálódást saját mobilapplikáció segíti.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.