Kotroczó Melitta | Elfogadták az új Pick-gyár építését támogató önkormányzati döntést a szegedi képviselő-testület múlt pénteki rendkívüli közgyűlésén, tehát módosítják az építési szabályzatot annak érdekében, hogy a Nemzeti Közművek szakemberei egy transzformátorállomást tudjanak elhelyezni a beruházás területén. Szeged e napirendi pont megszavazásával is segítette a beruházás minél gyorsabb előrehaladását – írja a Szeged.hu. A város egyébként a Modern városok programban elnyert keretből az idén 500 millió forinttal segíti a projektet, például a helyszín infrastruktúrájának megtervezésével.
Az, hogy a Pick új gyárat építene Szegeden, 2010 tavaszán derült ki, a vállalat ugyanis Közép-Európa legkorszerűbb szárazárut és feldolgozott húsipari terméket gyártó kapacitását kívánja létrehozni. A Pick tavaly tavasszal vásárolta meg a szükséges telket 3,5 milliárd forintért a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő árverésén. A több részből álló, az M43-as autópálya és az 5-ös út kereszteződésénél található telek összesen 100 hektáros. A létesítmény több fázisban épül majd fel, az első lépcsőben várhatóan a szalámiüzem készül el, amely a tervek szerint a jelenlegi Maros utcai gyár új helye lesz. Ez azonban nem csupán költözést jelent, hanem a nemespenészes szárazáru előállítási kapacitásának 30 százalékos növekedését is. Ezen belül Pick szalámiból legalább 25 százalékkal több készülhet – ezt az idén júniusban közölte Sutka László, a cég megbízott vezérigazgatója. A vállalat az új gyártókapacitás beindulásával az előzetes számítások szerint a kiemelt exportpiacain 72 százalékos bővülést érhet el. A beruházás első fázisa legkésőbb 2020 elején indulhat. A Délmagyar.hu korábbi értesülései szerint a teljes fejlesztés több mint tíz évet vesz majd igénybe.
A Pick 2010 óta a Csányi Sándor tulajdonában lévő Bonafarm csoport tagja, amelynek tavalyi 266 milliárd forintos konszolidált árbevételéhez 63,2 milliárd forintos forgalommal járult hozzá. A szegedi húsfeldolgozó évi negyvenezer tonna húskészítményt gyárt, ebből több mint tízezer tonna szalámi. Ezzel a feldolgozott márkatermékek között 15,1 százalékos részesedéssel piacvezető. Árbevételének 25 százaléka származik exportból, ebből Németország részesedése 60 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.