A kamera képességei, minősége, az akkumulátor-üzemidő, valamint a kijelző mérete elsődleges készülékvásárlásnál, és jól látható trend, hogy a vásárlók többsége hűségvállalás mellett, részletfizetéssel veszi meg a készülékét – közölte lapunkkal a Magyar Telekom. A vállalat statisztikái szerint a márka is erős preferencia a választásnál, és nagy koncentráció mutatkozik a három nagy márka esetében (Samsung, Apple, Huawei). Egyre magasabb arányban választanak az ügyfelek csúcskategóriás készülékeket. A vállalat közlése szerint a Telekom webshopja tavaly piacvezető lett az online mobilkészülék- és tabletértékesítésben. Ezen a területen a teljes forgalom egyharmadát bonyolította le: csak ebben a két termékkategóriában 8,3 milliárdos összesített forgalmat generált a GKI Digital piacelemzése szerint. A két termékkör teljes hazai online értékesítésének volumene tavaly csaknem 25 milliárd forintot tett ki.
A Telenor is úgy tapasztalja, hogy egyre tudatosabban választanak készüléket a fogyasztók. A cég mobiltelefon-eladásainak több mint 90 százalékát az okostelefonok teszik ki, ügyfélkörének a 13 százaléka iOS rendszerű telefont használ, a többiek Androidot, ami nagyjából tükrözi a globális trendeket. A három legnépszerűbb gyártó mellett a kiváló ár-érték aránya miatt az ügyfelek szívesen vásárolják a Xiaomi eszközeit is. A Telenor szerint egyre több felsőbb kategóriás készülék fogy a távközlési szolgáltatók finanszírozási programjainak hatására, és ezeket a készülékeket gyakran hosszabb ideig használják a vásárlók, ezért az átlagos életciklusuk is nő. „Az ügyfelek többet költenek egyéb készülékekre, például okosórákra, és azt várjuk, hogy ezek népszerűbbek lesznek, valamint az IoT-eszközök is egyre relevánsabbak a lakossági ügyfeleknek” – közölte a Telenor. Az is megfigyelhető, hogy az évszaktól és a telefonok árától függetlenül egyre többen veszik igénybe a készülékbiztosítást. A Vodafone sajtóosztályán elmondták, hogy az ügyfelek évről évre több adatot használnak. A növekedés mögött meghúzódó ok, hogy egyre többen vesznek okostelefont, és egyre fejlettebb a mobilhálózat. A megugró mobilinternet-használatot az is magyarázza, hogy a tartalomfogyasztási szokások eltolódnak a videók felé. A Vodafone saját kutatása szerint a 16–37 éves hazai internetezők 52 százaléka hetente néz online videós tartalmakat. A Vodafone eladási átlaga folyamatosan nőtt az elmúlt két évben, és az idei karácsonyi szezonban is a felső kategóriás készülékek fogynak a leginkább. Az idei év slágere az okosóra.
A Telenor azt közölte, hogy az év végén megugrik a készülékeladások aránya, és a kiegészítők, valamint a csúcsmodellek iránt is a szokásosnál nagyobb a kereslet. Az ügyfelek a karácsonyi ajánlatoknak köszönhetően kedvezőbb feltételekkel vásárolhatnak magasabb árkategóriájú készüléket, ezért szívesen költenek erre. A Telekom arról számolt be, hogy a tudatos ügyfelek élnek a novemberi extra kedvezményes akciókkal, emiatt a vásárlások száma már ekkor megnövekszik, és decemberben tovább nő. „Az idei karácsony slágere a 65 colos Samsung és LG okostévé, de továbbra is sikertermék az okostelefon, ezen belül is a csúcsmodellek. Továbbá megnövekedett az igény más okoseszközök és kiegészítők, például okosporszívók és -rollerek iránt is” – közölte a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.