A vállalat kimutatásai szerint a negyedévben a legnagyobb mértékben Indiában nőttek az eladásai.
MTI
2020.01.31, 11:36
Megosztom a cikket
Elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc negyedéves nyeresége.
A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte, hogy a november végével záródott pénzügyi utolsó negyedévében az adózott eredménye éves összevetésben 19 százalékkal, 4,212 milliárd svéd koronára (438 millió dollár, 133,9 milliárd forint) emelkedett.
Fotó: AFP
Elemzők jóval kisebb, 3,7 milliárd korona negyedéves profittal számoltak.
A cég negyedéves bevétele 9 százalékkal, 61,694 milliárd koronára nőtt.
A H&M kimutatásai szerint a negyedévben a legnagyobb mértékben Indiában nőttek az eladásai, 33 százalékkal, de 21 százalékkal bővült az értékesítése Lengyelországban, 18 százalékkal Mexikóban, 12 százalékkal Oroszországban, 6 százalékkal az Egyesült Államokban és 3 százalékkal Nagy-Britanniába.
A svéd cég arról is jelentett, hogy november végén 74 országban 5076 üzletet működtetett, 108-cal többet az egy évvel korábbinál. A folyó pénzügyi évben a H&M 200 új üzletet tervez megnyitni és 175-öt bezárni. A H&M 51 ország online piacán is jelen van, ami növekedés az előző évi 43-hoz viszonyítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.