BUX 52,838.78
-0.05%
BUMIX 4,172.22
-0.14%
CETOP20 2,408.27
-1.65%
OTP 17,980
+0.73%
KPACK 7,300
-2.67%
0.00%
-3.23%
+1.04%
-0.40%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,565
+1.62%
RABA 1,340
+0.37%
0.00%
+0.60%
-0.88%
+1.98%
OPUS 203.5
-3.10%
-7.50%
-0.96%
-5.03%
-0.60%
OTT1 149.2
0.00%
-1.30%
MOL 2,728
-0.80%
-1.67%
ALTEO 2,120
0.00%
-15.25%
+1.67%
EHEP 1,495
-0.99%
0.00%
-0.85%
MKB 1,972
0.00%
-2.87%
+0.97%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
-2.83%
+1.63%
-5.13%
0.00%
+3.12%
NUTEX 14.24
-2.86%
GOPD 12,300
-0.81%
OXOTH 4,500
-1.75%
-1.52%
NAP 1,130
-4.07%
+1.47%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Kia tavaly félmillió járművet értékesített Európában

A Kia Motors globálisan 2,77 millió autót értékesített 2019-ben, ez enyhe, 1,4 százalékos visszaesés. Ugyanakkor a profit és a bevétel nőtt.

A Kia tavaly több mint 500 ezer járművet értékesített Európában, ezzel immár 11 éve folyamatosan erősödik a kontinens piacán, elérve a 3,2 százalékos részesedést az Európai Unióban és az EFTA államaiban. Magyarországon ennél is jobb, 5 százalékot meghaladó a piaci részesedése – tájékoztatott a Kia Motoros Hungary Kft. kedden.

Európában 2019-ben 502 845 gépkocsit értékesített a márka, 1,7 százalékkal haladva meg az előző évi teljesítményt. Magyarországon 7949 járművet helyeztek forgalomba tavaly, a növekedés 45,5 százalékos volt az előző évhez képest, ezzel

a Kia a 8. helyre lépett a márkák erősorrendjében az új autók piacán.

Fotó: Mark RALSTON / AFP

A növekedést a cég vezetése elsősorban a szélesedő modellpalettának, valamint a hibridek, plug-in hibridek és az elektromos autók választékának tulajdonítja. A márka időben lépett az alternatív hajtások fejlesztése területén – mutatnak rá -, ezzel időben elérte azokat a vásárlókat, akik számára fontos a környezet kímélése.

A részben vagy egészen elektromos hajtásláncok iránti igény Európában 66 386 darabbal lendítette meg az eladásokat,

14,4 százalékkal többet adtak el ezekből a modellekből tavaly.

A Kia Motors globálisan 2,77 millió autót értékesített 2019-ben, ez enyhe, 1,4 százalékos visszaesés. Ugyanakkor a profit és a bevétel nőtt – jelezte az MTI kérdésére a magyar képviselet PR vezetője.

A márka legnagyobb piaca az Amerikai Egyesült Államok, ahol tavaly több mint 615 ezer gépkocsit adtak el. Kiemelkedő piac Korea is, több mint 520 ezer értékesített autóval.

Kapcsolódó cikkek