BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Unilever a termékein feltünteti, hogy mekkora az ökológiai lábnyomuk

Nagyszabású klíma- és környezetvédelmi terveket jelentett be az Unilever.

Az Unilever új intézkedéseket és vállalásokat jelentett be, amelyek célja, hogy az eddigieknél is határozottabban cselekedjen a klímaváltozás-ellen, a környezet védelme és megújulása, valamint annak érdekében, hogy meg lehessen őrizni a természeti erőforrásokat a jövő generációi számára – olvasható a cég közleményében.

Fotó: AFP

Ennek részeként

  • 2039-ig minden terméke esetében nettó zéró lesz a széndioxid-kibocsátása, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől kezdve egészen a bolti értékesítésig;
  • minden terméke karbonlábnyomáról átláthatóan fog kommunikálni;
  • 2030-ig minden termékének összetételét biológiailag lebonthatóra alakítja át;
  • a mezőgazdasági kisvállalkozókkal és farmerekkel együtt dolgozva az erdők, a talaj és a biodiverzitás védelmét és helyreállítását szolgáló programok élére áll;
  • 2023-ra teljes mértékben erdőirtás-mentessé teszi az ellátási láncát;
  • a vízhiányos területeken a kormányzatokkal és más szervezetekkel együttműködve javítja a közösségek vízhez való hozzáférését.
  • A vállalat ezt azután jelentette be, hogy 2020-ban véget ért a 2010-ben meghirdetett Unilever Fenntarthatósági Terv (Unilever Sustainable Living Plan, USLP). A program keretében – más eredmények mellett – sikerült 32 százalékkal mérsékelni az Unilever termékeinek fogyasztói felhasználására jutó teljes hulladéklábnyomát, immár egy gyárból sem szállítanak hulladékot lerakókba, a termelésből fakadó üvegházhatású gázkibocsátást 50 százalékkal csökkentették, továbbá minden telephelyén 100 százalékban megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használ.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.