BUX 51,946.86
+1.26%
BUMIX 4,349.07
+1.83%
CETOP20 2,359.97
+0.75%
OTP 17,895
+1.39%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+2.18%
-0.27%
+0.22%
ZWACK 16,400
0.00%
+0.85%
ANY 1,605
+1.58%
RABA 1,510
-0.33%
0.00%
-0.23%
-1.11%
+2.11%
OPUS 249.5
+1.84%
+0.62%
+1.61%
+0.90%
+0.94%
OTT1 149.2
0.00%
+4.80%
MOL 2,446
+1.49%
+1.01%
ALTEO 1,395
+2.57%
+1.12%
+4.00%
EHEP 1,945
+2.37%
0.00%
+3.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.24%
+0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+1.52%
0.00%
-4.09%
0.00%
0.00%
+0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Ford új Mustang prototípusát hét elektromotor hajtja

Az RTR közreműködésével egy Mustang Mach-E GT alapjaira felépített prototípus csúcsteljesítményét 1400 lóerőben határozták meg.

A Ford bemutatta a Mustang Mach-E 1400 tisztán elektromos hajtású versenyautóját – közölte a gyártó.

A szintén elektromos hajtású Mustang Cobra Jet 1400 nyomdokaiban járva az 1400 (1419) lóerős,

egyedi gyártású Mustang Mach-E prototípust hét elektromotor hajtja,

és hihetetlen leszorító erőt termel, így kiválóan alkalmas arra, hogy a rajtvonalhoz álljon akár egy versenypályán.

Az RTR közreműködésével egy Mustang Mach-E GT alapjaira felépített prototípus csúcsteljesítményét 1400 lóerőben határozták meg.

A futómű és a hajtáslánc összehangolásához számtalan különleges beállításra volt szükség, hiszen olyan autóról van szó, ami minden más járműnél többre képes.

A Ford és az RTR dizájnerei rengeteg megoldást vehettek át a Ford versenyautóiból és sorozatgyártású járműveiből. Az aerodinamikai elemek formáját és elhelyezését a tökéletességig csiszolták, és a tervezők számára elsőrendű szempont volt a légbeömlők, az első légterelő és a hátsó szárny megformálása.

Hét elektromotor hajtja, vagyis öttel több, mint a Mustang Mach-E GT modellt. Három motor kapcsolódik az első differenciálműhöz és négy a hátsóhoz, olyan elrendezésben, mint az egymásra rakott palacsinták – fogalmaznak a közleményben –, és az erőforrásokat egy közös hajtótengely köti össze a differenciálokkal, így rengeteg beállítási lehetőség kínálkozik a különböző terhelésekhez – attól függően, hogy az autó egy drift-futamon vagy egy sebességi versenyen lép pályára.

Komoly kihívás volt, hogyan tarthatjuk kordában a hét motor erejét

– idézte fel Mark Rushbrook, a Ford Performance motorsport-igazgatója.

A futóművet és a hajtásláncot úgy alakították ki, hogy a Ford mérnökei megvizsgálhassák, hogyan hatnak az egyes hajtási módok az energiafogyasztásra és a teljesítményre, beleértve a hátsókerékhajtást, az összkerékhajtást és az elsőkerékhajtást. A drift- és a versenypálya-beállítások teljesen más konfigurációkat igényelnek;

jó példa erre a kormánymű, hiszen a drifteléshez extrém kormányzási szögekre van szükség. A vonóerő egyenlő arányban oszlik meg az első és a hátsó tengelyek között, de akár teljes egészében is átirányítható valamelyik tengelyre. 257 km/órás tempónál az autóra több mint 1000 kg leszorító erő hat.

Az ultranagy teljesítmény és a gyors kisülési sebesség érdekében az 56,8 kilowattórás akkumulátor nikkel-mangán-kobalt cellákból épül fel. Töltés közben az akkumulátor hőmérsékletét dielektromos hűtőközeg csökkenti, így az autónak két szakasz között kevesebb időt kell a boxutcában töltenie.

Fotó: Ford Magyarország

Elektronikus fékrásegítés gondoskodik arról, hogy a sorozatgyártású, ABS-szel és menetstabilizálóval kombinált energiavisszanyerő fékrendszer optimális teljesítményt nyújtson. A Mustang Mach-E 1400 száguldását Brembo™ fékek tartják kordában, a drifteléshez pedig hidraulikus fékrendszert építettek be a mérnökök, amit a hajtáslánc-vezérléssel is összekötöttek, hogy le tudja kapcsolni a hátsó elektromotorok áramellátását.

A hamarosan egy Nascar-futamon is bemutatkozó prototípus azonban nemcsak az erődemonstrációt, hanem az újfajta anyagok tesztelését is szolgálja. A motorháztető például természetes kompozitból készül, ami praktikus alternatívát jelent a karbonszál mellett, amiből az autó többi része készült.

A Ford több mint 11,5 milliárd dollárt fektet be világszerte az elektromos autók fejlesztésébe és gyártásába. Ennek nyomán született meg első globális modellje, a Mustang Mach-E. Az európai vásárlók a jövő év elejétől vehetik át az első tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E modelleket.

Kapcsolódó cikkek