Közvetlen vasúti járatot indított Prága és Budapest között a RegioJet cseh magántársaság, amely Magyarországon a Continental Railway Solutions Kft.-vel (CRS) működik együtt. A vállalat napi két vonatpárral és öt buszpárral startolt. Radim Jancura alapító-tulajdonos elmondta, hogy a nemzetközi szállításra fókuszáló RegioJet Magyarországon belüli forgalmat nem tervez, de az elképzelhető, hogy a belföldi szakaszokon üresen maradó helyeket értékesíti. (Magyarországi megálló a Déli pályaudvar, Kelenföld, Győr, Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom.) Június 30-án a CRS-szel elindította a Prága és Rijeka közötti járatát. A RegioJet megjelenése a magyar síneken azért nagy jelentőségű, mert a társaság piaci alapon, támogatás nélkül és nyereségesen működő szolgáltatásával csippent le a MÁV-Start Zrt. és a GYSEV Zrt. piacából. A jegyeket 9 és 35 euró közötti áron adja osztálytól és távolságtól függően, és bár az árak fixek, akár engedhet is belőlük, ha árharcra kerül a sor. „Nyitottak vagyunk a versenyre” – reagált a Világgazdaságnak a fejleményekre a MÁV Zrt. Mint írták, a MÁV és a Volánbusz fúziójának egyik célja éppen az utasok minél hatékonyabb, magasabb színvonalú és versenyképesebb kiszolgálása a közúti és a vasúti közlekedés minden szegmensében. Felhívták a figyelmet arra, hogy a MÁV-Start és az Osztrák Szövetségi Vasutak által üzemeltetett vonatok Budapest és Bécs között összekötik a teljes magyar, osztrák és német vasúthálózatot. A vonataikra szóló jegyeket a legtöbb európai nemzeti vasúttársaság értékesíti. Budapest és Bécs között egyébként jelenleg 23 vonat közlekedik, ősztől pedig étkezőkocsi is lesz a Bécsbe induló EuroCityken. A MÁV-Start július elsején elindította új nemzetközi jegyértékesítési rendszerét, a Start Ausztriát, amely már a MÁV-applikációban is elérhető.
A magyar állami társaság új riválisa sem marad le az utasbarát szolgáltatásban: a RegioJetnél például a vonatindulás előtt 15 perccel lemondott utazás ára visszakapható vagy később felhasználható, de visszatérítés jár a vonat késéséért is. Az étel-ital a vonaton annyiért vehető meg, amennyiért a vasúttársaság beszerezte, például egy félliteres üdítőért vagy sörért mintegy 300 forintot kérnek. Az osztályok – ebből négy van – között az ülések előtti hely nagysága a fő különbség. A RegioJet vonatai Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Szlovéniában, Magyarországon és Horvátországban közlekednek. Ezeket és a társaság buszjáratait évente mintegy 20 millió utas veszi igénybe. A piacbővítés várhatóan Csehországban és Szlovákiában folytatódik, de a cég tervezi Ausztria és Lengyelország, valamint Ukrajna közvetlen összeköttetésének kialakítását is. A RegioJet tavaly 502 millió cseh korona üzemi és 167 millió adózás előtti eredményt ért el.
A RegioJet megjelenése a magyar síneken azért is nagy jelentőségű, mert piaci alapon, támogatás nélkül, nyereségesen működő szolgáltatásával konkurál a MÁV-val és a GYSEV-vel
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.