Cégvilág

Az idén félmilliárdot költ sárvári beruházásokra a Master Good

Sikeres volt a Sága Foods Zrt. átalakítása, a cég hatékonyabb működésre állt át, ennek következtében növekedett az eredménytermelő képessége – mondta a Világgazdaságnak ifjabb Bárány László, a céget januárban megvásárló Master Good cégcsoport társtulajdonos-ügyvezetője, a Sága vezérigazgatója.

Elmaradtak a ­beruházások a korábban a Bernard Matt­hews BV tulajdonában lévő Sága Foods Zrt.-nél, ezért az idén félmilliárd forintot fordít a Master Good a sárvári cégnél gépek beszerzésére és a raktárkapacitás bővítésére – mondta a Világgazdaságnak ifjabb Bárány László, a Sága vezérigazgatója. Emellett megújították és hatékonyabb működésre állították át a sárvári cég salescsapatát – tette hozzá.

A Bárány család tulajdonában lévő Master Good a legnagyobb hazai baromfipiaci szereplő.

Rendkívül széles a külpiaci vevőbázisa, amit a Sága-termékek exportjában is ki tudnak használni. A Covid–19-járvány ugyan közbeszólt, de a tervek szerint az exportpiacokon is sikeresélyes kínálat a jövő év első negyedévében tovább bővül, mert egy innovatív panírozott termékkel állnak elő.

Fontos változás az is, hogy a Master Good színre lépése óta a Sága már nem használ importalapanyagot.

Ahogyan a vezérigazgató a Világgazdaságnak elmondta, korábban érkezett pulykahús a Matthewshoz kötődő külföldi beszállítótól, de a cégcsoport számára rendkívül fontos a GMO-mentesség, ezért ezentúl saját alapanyag-bázisukra támaszkodnak, illetve a korábbi magyar beszállítókat – akik megfeleltek annak a feltételnek, hogy nem használnak genetikailag módosított szervezetet – megtartották.

Fotó: MTI / Varga György

A vezérigazgató értékelése szerint a cég megújítása sikeres volt, az újraszervezés eredményeként hatékonyabb működésre állították át a társaságot. Az adatok azt mutatják, hogy az átvételt követő első nyolc hónapban jelentősen javult a Sága eredménytermelő képessége, ezért a tavalyi évhez képest idén az árbevétel – egyelőre százalékosan nem számszerűsített – növekedésére számít, az eredmény pedig megítélése szerint még nagyobb mértékben emelkedhet. Viszonyításképp: a múlt évi 9,6 milliárd forintos forgalom 8,7 milliós profittal párosult.

Ifjabb Bárány László szerint a pandémia egy cégnek sem kedvezett,

de Magyarországon megmutatta az élelmiszeripar válságállóságát, ami persze nem azt jelenti, hogy nem okozott problémákat, de ezeket tudták kezelni. Nem lehet figyelmen kívül hagyni ugyanakkor, hogy Európában a húsipar a sertés- és a baromfiszektorban egyaránt túltermeléssel küzd. Most pedig, amikor Kína az afrikai sertéspestis miatt bezárta kapuit a német sertéshúsok előtt, ez hatványozottan megmutatkozik, és kihat mindenre, így a baromfihús piacára is.

Tény az is, hogy az európai húsértékesítés csökkent, a kontinensen kevesebb húst esznek az emberek.

Ebben valószínűleg közrejátszik, hogy az európai turizmus egy másfél hónapos fellélegzést leszámítva csak vegetált, és a HoReCa-szektor kiesését a pandémia időszakában felülteljesítő kiskereskedelem nem tudja pótolni. Egyes termékek fogyasztása viszont az idén is tudott nőni: Füstli például ebben az évben eddig több fogyott, mint 2019 azonos időszakában. A vezérigazgató arra számít, hogy a járvány idején erőteljesen növekvő online értékesítés térhódítása tovább folytatódik, ezért is kezdtek tudatos márkaépítésbe.

GMO-mentes a Füstli

A hazai egészségtudatos fogyasztók is egyre inkább keresik a GMO-mentes termékeket, a Sága Füstlije pedig már – áremelés nélkül – megfelel ennek a követelménynek – közölte a cég a Füstli- és Füstlizer-termékcsalád megújításának apropóján. A tulajdonos Master Good szállítja a GMO-mentes csirkét, ami az összes többi hazai piaci szereplő számára elérhetetlen. A márka megreformálásának részeként a sertéshúsból készülő Füstli is kapható lesz. | vg

 

Bárány László master good SáGa Foods Zrt. baromfifeldolgozás
Kapcsolódó cikkek