BUX 53,121.9
+1.10%
BUMIX 4,344.07
-0.18%
CETOP20 2,499.93
+0.11%
OTP 17,980
+1.32%
KPACK 8,500
+2.41%
-2.78%
0.00%
+0.52%
-0.45%
ZWACK 16,500
-1.20%
0.00%
ANY 1,550
-1.59%
RABA 1,360
-1.45%
+2.06%
+1.07%
-0.59%
-0.40%
0.00%
-3.49%
+2.35%
+1.49%
+0.70%
OTT1 149.2
0.00%
+0.43%
MOL 2,660
+1.37%
-0.33%
ALTEO 2,310
-1.70%
0.00%
-1.19%
EHEP 1,690
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
+0.28%
-0.12%
-1.74%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-5.36%
-2.83%
+0.62%
-2.95%
-1.34%
NUTEX 15.74
+1.55%
GOPD 12,900
+1.57%
OXOTH 4,610
+0.22%
+4.67%
NAP 1,807
+2.32%
0.00%
+3.33%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A vártnál jobb eredményt szállított a Wizz Air

Veszteségről számolt be a Wizz Air és az easyJet is, ráadásul a következő negyedévben sem várható lényeges javulás.

A Wizz Air részvényei közel 5 százalékos erősödéssel reagáltak a cég reggel publikált gyorsjelentésére,

bár a fapados légitársaság az üzleti éve december végén lezárt harmadik negyedéről készült beszámolóban 115 millió euró nettó veszteségről adott számot.

Cinkotai Norbert, a KBC Securities vezető elemzője szerint a befektetők valamivel nagyobb mínusztól tartottak.

A második negyedévben pedig még nagyjából 135 millió euró volt a deficit.

A menedzsment a bizonytalan helyzetre tekintettel nem fogalmazott meg előrejelzést, azt viszont kiemelték, hogy a januártól márciusig tartó időszakban továbbra is alacsony szinten lehetnek a kapacitások, ám idővel a vakcinák miatt javulhatnak a kilátások.

A veszteséges működésen nincs is mit csodálkozni, hiszen a légi közlekedés a turizmus mellett a pandémia által legjobban sújtott szektor. Összehasonlításképpen, noha a szintén ma jelentő, nyugat-európai fókuszú easyJet diszkont-légitársaság nem adta meg nettó eredményét, azért az jól látszik a mérlegéből, hogy

az előző év azonos időszakához képest 88 százalékkal, 165 millió angol fontra (1 GBP = 1,13 euró) csökkent bevételével 588 millió fontos költséget állított szembe. Johan Lundgren vezérigazgató szerint pedig a közeljövőben is heti 40 millió font elégetésével kalkulálnak. A Wizz Air 150 millió eurós bevétele egyébként 76 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi bázisértéktől.

Fotó: Wizz Air

Az utasszám a Wizz Airnél év/év bázison 77 százalékkal 2,3 millióra esett, míg az easyJet gépeire 2,9 millió menetjegyet váltottak, azaz 87 százalékkal kevesebbet, mint egy éve.

Lundgren úgy véli, a következő negyedévben a főként a brit piacot kiszolgáló cég maximum 10 százalékát repülheti kapacitásának. A lezárt negyedévben ez a mutató 18 százalékon állt.

Szintén növelte a magyar vezetésű vállalat részvényeseinek komfortérzetét, hogy a menedzsment szerint a cég változatlanul 24-30 hónapos tartalékokkal rendelkezik, még abban az esetben is, ha ez alatt egyik gépe sem szállhat fel. A cég idén már egy 500 milliós eurókötvény-kibocsátáson is túl van. A cégvezetés azt is megerősítette, hogy a mostani változásokból strukturálisan győztesként kíván kijönni a Wizz Air. Erre pedig Cinkotai Norbert lát is esélyt, mégpedig az olcsóbb működési modell miatt.

Pénzzel az easyJet is jól el van látva, korábbi 1,1 milliárd fontos likviditását a múlt héten a brit kormány támogatásával egy 1,4 milliárdos hitellel fejelte meg.

Russ Mould, a szigetországban működő AJ Bell befektetési igazgatója ennek kapcsán megjegyezte, az easyJet folyamatosan kölcsönökre szorul, mivel bevételei nem tartanak lépést ráfordításaival. Hozzátette, az easyJet másik problémája, hogy néhány riválisa, nevezetesen a Wizz Air és a Ryanair alacsonyabb költségekkel üzemelnek, és ezért rugalmasabbak, és a helyzet javulása esetén gyorsabban visszaépíthetik kapacitásukat.

Daniel Roeska, a Bernstein elemzője ugyanakkor úgy véli, az easyJetnek csupán a vártnál jobban elhúzódó járványhelyzet esetén lenne szüksége újabb tőkére. Roeska a Wizz Air jelentését is kommentálta. A Wizz Air mérlege még mindig az egyik legjobb az ágazatban – mondta-, az 1,2 milliárd eurós tartalékát elnézve pedig, nem hiszem, hogy még egy jó darabig likviditási problémák merülhetnének fel náluk.

Az easyJet részvényei közel 6 százalékkal emelkedtek napközben.

Kapcsolódó cikkek