BUX 52,838.78
-0.05%
BUMIX 4,172.22
-0.14%
CETOP20 2,408.27
-1.65%
OTP 17,980
+0.73%
KPACK 7,300
-2.67%
0.00%
-3.23%
+1.04%
-0.40%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,565
+1.62%
RABA 1,340
+0.37%
0.00%
+0.60%
-0.88%
+1.98%
OPUS 203.5
-3.10%
-7.50%
-0.96%
-5.03%
-0.60%
OTT1 149.2
0.00%
-1.30%
MOL 2,728
-0.80%
-1.67%
ALTEO 2,120
0.00%
-15.25%
+1.67%
EHEP 1,495
-0.99%
0.00%
-0.85%
MKB 1,972
0.00%
-2.87%
+0.97%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
-2.83%
+1.63%
-5.13%
0.00%
+3.12%
NUTEX 14.24
-2.86%
GOPD 12,300
-0.81%
OXOTH 4,500
-1.75%
-1.52%
NAP 1,130
-4.07%
+1.47%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Magától lángra lobbanhat a Kia, újabb autókat hív vissza a gyártó

Ezúttal két modellnél, a Sportage-nál, valamint a Cadenzánál fedeztek fel hibát. Csaknem 380 ezer autót hívnak vissza az Egyesült Államokban.

A dél-koreai autógyártó figyelmeztetett: az elektromos rendszer hibája miatt felgyulladhat a kocsik motorja, ezért elővigyázatosságból érdemes azokkal a szabadban parkolni a fedett garázs helyett – írja a New York Post. A visszahívás a 2015. december és 2020. október között gyártott Sportage SUV-ket, illetve a 2016. június és 2019. június között gyártott Cadenza szedánokat érinti.

A Kia leszögezte:

mostanáig egyetlen bejelentést sem kapott arról, hogy a hibás elektronika tüzet vagy balesetet okozott volna a most visszahívott két modellnél.

Mindenesetre figyelmeztettek: a baj előjele lehet, ha kigyullad a műszerfalon a motorhibát jelző lámpa, valamint az is, ha füst száll fel a motortérből, vagy égett szag terjeng az utastérben. A problémás alkatrészek cseréjét április végén kezdik meg az amerikai márkaszervízek.

Fotó: GEOFF ROBINS / AFP

Nem ez az első eset, hogy hasonló hiba miatt autói visszahívására kényszerül a dél-koreai cég.

Ahogy azt az AP megírta, 2019 elejéig több mint 600 ezer tűzveszélyes motorú autót hívtak vissza. Akkor a 2012-es és 2013-as évjáratú Sorentók, a 2014-ben gyártott Optimák, valamint a 2011-13 között a gyártósorról legördült Sportage SUV-okkal volt baj. A korábbi meghibásodás több balesetet is okozott az Egyesült Államokban, ezért az amerikai Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal 2019-ben vizsgálatot indított a cég ellen. Ez tavaly november végén le is zárult; a hivatal 70 millió dolláros bírsággal sújtotta a Kiát, amiért túl sokáig várt a probléma elhárításával.

Kapcsolódó cikkek