Cégvilág

Megugrott a higiéniai papírtermékek iránti kereslet

Akár 50-100 százalékkal több terméket értékesítenek.

Jelentősen megugrott a higiéniai papírtermékek iránti kereslet, a hipermarketekben 50-100 százalékkal több higiéniai papírterméket vásárolnak a korlátozások bejelentése óta eltelt egy hét alatt az előző évhez képest – közölte a Vajda-Papír Kft. az MTI-vel.

A kisebb üzlethálózatokban a növekedés nagyjából 15 százalékos, az emelkedő keresletet is maradéktalanul ki tudja elégíteni a cég

– mondta Vajda Attila, a társaság ügyvezető igazgatója. Hozzátette: teljes létszámmal dolgoznak, a gyártás folyamatos a dunaföldvári, székesfehérvári és a budapesti gyáregységben is, éjjel-nappal a hét minden napján.

A magyar tulajdonú cég éves higiéniai termékgyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország ellátása biztosított ezekből a termékekből. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papírzsebkendő, háztartási papírtörlő -, a cégcsoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna – ismertette.

Fotó: Getty Images

Tavaly az első két hónapban 8000 tonnát tett ki a gyártás, ehhez képest az idén janur-februárban a mennyiséget 30 százalékkal növelték. Tavaly a magyarországi üzemekben közel 70 ezer tonna papírterméket gyártott a cég, ami több mint 15 ezer kamion késztermék. A teljes vállalatcsoport papírtermelése 2020-ban elérte a 140 ezer tonnát a 2019-es 120 ezer tonna után.

Kitért arra, hogy a termékek ára az alapanyagok drágulása miatt várhatóan nőni fog,

egyes termékeknél már márciusban is 5-10 százalékos áremelkedés tapasztalható. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az év első két hónapjában az érezhető keresletcsökkenést akciókkal kompenzálták a kereskedelmi láncok.

higiénia Vajda Papír papírtermékek
Kapcsolódó cikkek