BUX 51,316.95
+1.17%
BUMIX 4,309.14
+0.41%
CETOP20 2,302.76
0.00%
OTP 17,475
+1.10%
KPACK 8,700
-4.92%
0.00%
0.00%
+1.03%
+1.89%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,345
-1.47%
0.00%
+0.86%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.94%
-1.40%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,480
+1.89%
+3.35%
ALTEO 1,765
+3.22%
0.00%
+0.82%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
+0.55%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+0.83%
+0.78%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
0.00%
0.00%
-2.44%
0.00%
NUTEX 16.04
-0.87%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem tud hibázni a Google

Rossz hír viszont, hogy a költségek újra kezdenek meglódulni a cégnél.

Ismét nagyot alakított a Google, amelynek anyacége, az Alphabet a keddi amerikai piaczárás után tette közzé első negyedéves gyorsjelentését. Az internetes keresőóriás 55,31 milliárd dollárt szedett össze az első három hónapban, szemben az egy évvel ezelőtti időszak 41,16 milliárdjával.

A Refinitiv elemzői ezúttal nagyon lemaradtak az 51,70 milliárd dolláros bevételi becslésükkel.

Ami különösen jó hír, hogy úgy tűnik, a Google lendülete nem tört meg azzal, hogy a korlátozások fokozatos feloldásával az élet kezd visszatérni rendes kerékvágásába. A felhasználók a járvány kirobbanása idején jobbára otthonról, online végezték a bevásárlást, s ehhez rendszeresen igénybe vették a Google keresőszolgáltatását.

Fotó: Shutterstock

Ezt a jó szokásukat nem hagyták maguk mögött a járvány csillapodásával sem.

A Google hirdetési bevételei éves alapon 32 százalékkal nőttek, a felhőszolgáltatásokból származó forgalmában 45,7 százalékos bővülést mértek, utóbbi összhangban volt a várakozásokkal. A Google Cloud felhőszolgáltatás veszteségét egy év alatt 44 százalékkal, 974 millió dollárra sikerült csökkenteni. A hirdetési bevételek részaránya a csoportszintű bevételben az egy évvel korábbi 82-ről 81 százalékra mérséklődött. Örvendetes, hogy visszatértek a Google legnagyobb hirdetői, az utazással és vendéglátással foglalkozó vállalatok, valamint a szórakoztatóipar reprezentánsai, s ez bizakodással töltheti el a céget.

A negyedév 17,9 milliárd dolláros nyereséget hozott, ez 162 százalékkal magasabb ez egy évvel korábbinál, az egy részvénybe eső profit (EPS) 26,29 dolláros értéke messze meghaladja a 15,88 dollárról szóló konszenzust. Az üzemi marzs először érte el a 30 százalékot, amióta 2015-ben szervezeti átalakításokkal megalapították az Alphabetet.

Rossz hír viszont, hogy a költségek újra kezdenek meglódulni a cégnél.

Az Alphabet vezetése 50 milliárd dolláros keretösszeggel jóváhagyott egy új részvény-visszavásárlási programot is. A legutóbbi hasonló programot 2019-ben hirdették meg 25 milliárd dolláros értékben. Brent Thill, a Jefferies elemzője 56 milliárd dollárra becsüli azt az összeget, amit a kifutó és az induló program révén az Alphabet most részvényeinek visszavásárlására költhet.

A kedvező számokat tartalmazó gyorsjelentésre az árfolyam 4 százalékos erősödéssel reagált a zárás utáni kereskedésben.

Az utóbbi egy évben a kurzus 80 százalékos ralit teljesített. Az Alphabet a tavalyi, járvánnyal jellemzett évben az utóbbi 11 év legvisszafogottabb dinamikájú bevételnövekedési szakaszát élte, de még a forgalom csökkenése mellett is rekordprofitra tudott szert tenni. Eközben a szabad készpénzállomány újabb, ezúttal 17 milliárd dolláros tétellel gyarapodott, részint amiatt, hogy a pandémiás időszakban a fejlesztések és a létszámbővítés egyaránt alacsonyabb szintre állt be.

Azért nem minden papsajt a Google-nál sem, a cég jövőképét az ellene folyó adatvédelmi és versenyjogi eljárások nagyban befolyásolhatják, és a kockázatok inkább lefelé mutatnak. Ugyanakkor az eljárások szokásos elhúzódása és a jogorvoslati lehetősége kimerítése miatt ezekben a folyamatban lévő ügyekben döntés 2023 előtt aligha várható, s emiatt egyelőre nem is idegesek a befektetők. A Google legújabb ügye egyébként hétfőn pattant ki, amikor is a streamszolgáltatás igénybevételéhez technikai eszközöket gyártó Roku vádolta meg versenyellenes magatartással.

A tőzsdét csak a jó hírek érdeklik

Ismét rekordot döntött a koronavírus-fertőzöttek száma Indiában, a külföldi államok és hazai nagyvállalatok sorra ígérnek segítséget, de a piacok egyelőre nem foglalkoznak a járványhelyzettel.

 

Kapcsolódó cikkek