Nem véletlen a névválasztás, a Strippel arra utalnak az alkotók, Paul Smith divattervező és a Mini-gyár szakemberei, hogy teljesen lecsupaszították a Mini Cooper SE karosszériáját, mielőtt – a fenntarthatósági szempontokat is szem előtt tartva – megépítették volna az egyedi járművet.

Mini1; Nincs fényezés, csak lakkozás a fémfelületeken, amelyekről nem tüntették el a megmunkálási nyomokat sem, ezzel is energiát spórolva

Azért volt szükség a csupasz karosszériára, mert arra csak olyan dolgokat tettek vissza, amelyekre tényleg szükség van, hisz az a legfenntarthatóbb, amit nem is kell legyártani. Például nincs hosszasan, nagy energiafelhasználással felvitt fényezés, helyette egy korróziógátló átlátszó lakkréteget vittek fel a csupasz lemezekre, amelyekről nem tüntették el a megmunkálási nyomokat, ezzel megint energiát és munkaidőt spórolva.

A karosszéria jellegzetes fekete peremét részben újrahasznosított műanyagból, 3D-nyomtatással készítették, a rögzítőcsavarokat jól látható módon helyezték el, így az autó életének végén könnyebb lesz az újrahasznosítás. 

mini2; Egy darabból készül a műszerfal, amely fejegység helyett okostelefon-tartót kap, parafát is használnak a megfelelő helyeken

A hűtőrács és a felnik Persplex műanyagból készült burkolatot kaptak a légellenállás javítására, a tetőlemez szintén ebből az átlátszó műanyagból készült. Minimalista a belső: csak az ülések, a műszerfal és a kalaptartó kapott kárpitot, a műszerfal egy nagy darab műanyag elem, amelynek a közepén nem érintőképernyős fejegység, hanem okostelefon-tartó található, amely könnyebben tartja a lépést a technika fejlődésével, mint a beépített számítógép. A burkolat parafából, a padlószőnyeg újrahasznosított gumiból készül. Mindössze öt színt használnak, a töltéshez kapcsolódó funkciókat például neonzöld jelzi.