Cégvilág

Szia, Lexus! – magyarul is lehet beszélni az új NX digitális asszisztensével

Lehet, hogy lemaradt a hangvezérelt segéddel a német vetélytársaktól, de beelőz a Lexus azzal, hogy magyarul is ért majd.

Nem sokat változott a Lexus NX mérete a generációváltás során, az alkatrészek 95 százaléka mégis új fejlesztés. Új építőkészletet használtak kiindulási alapnak, az elektronika terén pedig nemcsak utolérték, de a hazai piacon be is előzték a konkurenciát azzal, hogy magyar nyelven is elérhető lesz a hangvezérlés.

Fotó: BAK LEVENTE / AM

A Lexus saját fejlesztésű rendszerét már a hazai forgalmazás kezdetét jelző bemutatóra érkezett előszériás példányoknál is lehetett próbálgatni, igaz, csiszolnak rajta egy keveset a forgalmazás beindulásáig hátralevő fél évben. A prototípusokkal több időt eltöltő Lexus-alkalmazottak arról számoltak be, hogy néha csehül válaszolt a magyar utasításra a rendszer, de nem kell aggódni, mire a sorozatgyártású autók megérkeznek, minden tökéletes lesz. 

Fotó: BAK LEVENTE / AM

Ezt már csak azért is nyugodtan ígérhetik, mert az új multimédiás rendszer távoli frissítéssel is naprakészen tartható. Az internetkapcsolatot egyébként aktívan használja az NX, a navigáció például csak a környező régió térképét tárolja, hosszabb útra automatikusan betölti a kérdéses térképrészletet – ez a szolgáltatás az első három évben lesz ingyenes.

Az indulóár 14 990 000 forint, a tapasztalatok szerint a Prestige-felszereltség (18 990 000 forinttól) lesz a legnépszerűbb, ehhez már adják a hátsó villanymotoros E-Four összkerékhajtást, a távirányítós parkolást (párhuzamosan vagy merőlegesen). A plug-in modellnél a Prestige az alapszint, és 3,6 millió forint a felára a 306 lóerős rendszerteljesítményű, 62 kilométeres elektromos hatótávolságot ígérő, hálózatról tölthető hibrid hajtásnak.

 

Képalá: 

 

Lexus1

Balra az F Sport, jobbra a normál kinézet látható
 

lexus2

Magasabb felszereltségekhez adják a 14 colos központi érintőképernyőt

Lexus hangvezérlés
Kapcsolódó cikkek