Világszerte leállt a Facebook valamennyi szolgáltatása, a Messenger, az Instagram és a WhatsApp. A Mark Zuckerberg irányította vállalatnál egyes jelentések szerint a baj akkora volt, hogy 

még a céges belépőkártyák sem működtek, és a távoli hibajavításra sem volt lehetőség. 

Noha a külsős támadás nem zárható ki, az AP hírügynökségnek nyilatkozó szakértők szerint valószínűbb 

a belsős emberi mulasztás.

Fotó: Shutterstock

A Rakuten Viber a következőképp nyilatkozott a Facebook leállásáról: „A Viber globális szinten általánosságban ötször több aktivitást mért a leállás időszakában, amely később, a csúcsidőben elérte a tízszeres növekedést az üzenetküldő alkalmazás felhasználóinak körében. 

Ezenfelül 75 százalékkal nőtt az üzenetváltások száma, a hívások funkció használatában pedig kétszeres aktivitást tapasztaltunk. A tegnapi estéhez hasonló, tömeges kimaradások azt mutatják, hogy a felhasználóknak fel kell készülniük a kritikus helyzetekre,

és jobb, ha többféle kommunikációs alkalmazást is letöltenek készülékeikre. Mi a Vibernél szem előtt tartjuk a kapcsolattartás fontosságát, és a csapatunk mindig arra törekszik, hogy szolgáltatásunk stabilan működjön, a nagy leterheltségű időszakokban is” – mondta el Anna Znamenskaya, a Viber növekedésért felelős igazgatója.

A japán tőzsdén a Rakuten árfolyama a keddi nyitás óta 1,47 százalékkal emelkedett. 

Óriásit bukott a Facebook részvénye, 

miután a cég dupla pofont kapott: egy informátor kommentárjai miatt a hitelességét érte támadás.