A BioTechUSA tavaly 57 milliárd forint árbevételt ért el, ami jelentős növekedés a 2020-as 35 milliárdhoz viszonyítva. Munkavállalóinak 7,41 milliárd forint bruttó bért fizetett, 15,88 milliárd forint értékben szerződött a magyar alvállalkozóival, és várhatóan 9,03 milliárd forint lesz az adóteljesítménye. A vállalat történetének eddigi legsikeresebb évét zárta, a jelentős árbevétel-növekedés mellett minden értékesítési csatornáján bővülést ért el.

Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos tájékoztatása szerint a járvány miatti lezárások jócskán érintették a cég piacát, főként Nyugat-Európában, lépést kellett tartaniuk a felgyorsult digitalizációval, miközben elszálltak az alapanyagárak és a logisztikai költségek. „Kezdetben azért aggódtunk, hogy a termékeinket piacra tudjuk juttatni a lezárások ellenére is, ma a legnagyobb kihívás az, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk az alapanyagokat a gyártáshoz” – emelte ki Lévai Bálint. Hozzátette, 

ismét stabil, növekvő pályára állították a nemrég felvásárolt Scitec Nutritiont, és folytatták, illetve folytatják a BioTechUSA-val való összehangolását.

A vállalat kereskedelmi osztálya azon dolgozik, hogy fenntartsa a cég top 5-ben lévő piaci pozícióját az európai étrendkiegészítő-iparágban, ezt a többcsatornás értékesítési stratégiával kívánja elérni. A cégcsoport ugyanis nemcsak webáruházakban és boltokban árulja a termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, élelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.

Tavaly a Scitec Nutrition testvérmárka esetében a partneri bizalom visszanyerésén, az új dizájn megismertetésén és a márka megerősítésén, a BioTechUSA esetében pedig a további növekedésen dolgoztak. „Mindkét márka számos új országban jelent meg, több piacon áttértünk a direkt értékesítésre, hat új boltot nyitottunk külföldön, és több üzletláncba is bekerültünk. Továbbá elindult az európai webshopunk, amelyben az online áruházzal nem rendelkező uniós országokat szolgáljuk ki” – emelte ki Lévai Balázs értékesítési stratégiáért felelős kereskedelmi igazgató, tulajdonos.

A vállalat bevételének 80 százaléka exportból származik,

több mint száz országban értékesít, a legnagyobb volumenben Németországban, amelyet Franciaország, Spanyolország, Lengyelország, Szlovákia, Olaszország, Csehország, Ausztria, Svédország és Görögország követ. Az mellett egyébként a belföldi is jelentősen növekedett, amihez hozzájárult az is, hogy elindult a Scitec törzsvásárlói programja, megnyitották első új dizájnos Scitec-üzletüket az Etele Plázában, illetve első új dizájnos Builder-üzletüket Miskolcon.

Idén a cég történetének legnagyobb beruházási hullámát indítja el, befejezi a 650 millió forintból megvalósuló Huszti úti irodaépületének rekreációs helyiségekkel és több száz további munkaállomással való bővítését. A beruházás a tavalyi első negyedévben kezdődött és várhatóan az idei negyedik negyedévben fejeződik be. Ezenfelül a vállalat felállítja automata raktárát Szadán. A BioTechUSA a gyártó- és logisztikai központját Szadán alakította ki, a Scitec akvizíciója során pedig annak dunakeszi üzeme és budapesti raktára is bekapcsolódott a cégcsoport termelésébe és logisztikájába.

A vállalat szadai központja a közeljövőben csaknem 7000 négyzetméterrel bővül, ami lehetővé teszi az optimális készletezést.

Párhuzamosan zajlik a dunakeszi gyártóbázis korszerűsítése és az egyéb gyártástechnológiai beruházások.

Kizárólagosan magyar tulajdonú vállalat, 1800 munkatárs

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A cégcsoporthoz a BioTechUSA mellett három márka tartozik, a Builder, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A vállalat kizárólagosan magyar tulajdonú, 1800 főt foglalkoztat, és mintegy 1500 termékből áll a kínálata.