1,24 milliárd dolláros negyedéves veszteségről számolt a Boeing, mivel akadozik sugárhajtású repülőgépeinek gyártása, valamint a katonai megrendelések teljesítése, köszönhetően az ellátásilánc-problémáknak, és az ukrajnai háború miatt Oroszországra kivetett nyugati szankcióknak. A vállalat mintegy 3,2 milliárd dollárnyi készpénzt égetett el az elmúlt negyedévben.

Fotó: AFP

A repülőgépgyártó ismét – ezúttal 2025-re – elhalasztotta az új, 777X típusú kétfolyosós sugárhajtású repülőgép első darabjának leszállítását. A vállalat jelezte, hogy 1,5 milliárd dolláros foglalási díjat állapít meg az új típusú gépekre, amelyeknek darabja a két évvel ezelőtt megállapított érték szerint 6,5 milliárd dollár.

Szintén akadozik egy másik sugárhajtású gép, a 787 Dreamliner átadása, mivel különböző szerkezeti és minőségi problémák merültek fel a gyártás során – írja az airportal.hu. A Reuters beszámolója szerint a Boeing arról tájékoztatta légitársaságokat és a beszállítókat, hogy az átadások az év második felében indulnak újra – bár ezt sem a vállalat, sem a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (Federal Aviation Administration – FAA) nem erősítette meg. Az FAA idén februárban vonta meg az egyes példányok légialkalmassági tanúsítványának kiállítási jogát a gyártótól. A Boeing 312 millió dolláros pluszköltséget jelentett a negyedévre a 787-esek után, a késedelmes gyártási folyamatok pedig összesen mintegy 2 milliárd dollárba fájnak a cégnek.

Az elemzők által várt 25 centes részvényenkénti veszteség helyett 2,75 mínuszt könyvelhetett el papíronként a cég. Az amerikai tőzsdenyitás előtt 3 százalékos mínuszban mozogtak a Boeing-részvények.

Az első negyedéves árbevétel 8 százalékkal 14 milliárd dollárra esett vissza. Elemzők arra számítanak, hogy a Boeing a 2020-as 12 milliárd és a 2021-es 4,3 milliárd dollár veszteség után idén 2,7 milliárd dolláros éves nyereséges könyvelhet majd el.