BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felháborodást váltott ki, hogy a Coca-Cola lett az idei ENSZ-klímacsúcs főszponzora

Az idei ENSZ-klímacsúcs és a Coca-Cola közötti szponzori megállapodást az aktivisták greenwashingnak tartják.

Felháborodást váltott ki a környezetvédelmi aktivisták körében, hogy a Coca-Cola, az általuk a világ legnagyobb környezetszennyezőjének tartott multinacionális vállalat szponzorálja az idei ENSZ-klímacsúcsot – írta a The Guardian

A november 6–18. között az egyiptomi Sarm es-Sejk üdülőhelyen megrendezendő Cop27 a világ legfontosabb környezetvédelmi találkozója, ahol a kormányok, a vállalkozások és a környezetvédelmi szervezetek az éghajlati vészhelyzet megoldásán dolgoznak. 

A Coca-Cola a világ egyik legnagyobb műanyagfelhasználója, és a Cop27 klímacsúcs szponzorálása greenwashingnak tekinthető – jelentette ki Emma Priestland, a Break Free From Plastic klímavédelmi mozgalom koordinátora. 

Négy éven keresztül a Cola-Colát tartották a világ legnagyobb műanyagszennyező cégének, és megdöbbentő, hogy a fosszilis energiahordozókra ily mértékben támaszkodó vállalat szponzorálhatja a kiemelt fontosságú éghajlatvédelmi találkozót

– fejtette ki.

Milano,,Italy,October,1,,2021:,Young,People,Display,Placards,During, COP26
Fotó: Shutterstock

A glasgow-i Cop26 egyik küldöttje petíciót indított a Cop-találkozók vállalati szponzorálásának megszüntetését követelve, elsőként a Cola-Cola eltávolításával. John Hocevar, a Greenpeace óceánokért felelős kampányigazgatója is érthetetlennek tartja, hogy a világ legnagyobb műanyagszennyezője szponzorálja az ENSZ idei konferenciáját.

A Coca-Cola évente 120 milliárd eldobható műanyag palackot gyárt, és a műanyagok 99 százaléka nem megújuló energiaforrásokból készül, ami mind a műanyag-, mind az éghajlati válságot súlyosbíthatja

– emelte ki. Hocevar szerint a vállalat nem adott magyarázatot arra, hogyan valósítják meg éghajlati céljaikat anélkül, hogy véget vetnének a műanyagfüggőségüknek.

A bejelentést megdöbbenés és csalódottság fogadta a közösségi médiában, ahol a vállalati greenwashing újabb példájaként említik a megkötött megállapodást. Tavaly a fogyasztási cikkeket gyártó multicég, a Unilever volt a glasgow-i klímacsúcs fő partnere. A Cop27 szponzorálása állítólag mintegy 250 millió fontot tett ki, és olyan vállalatok vettek részt benne, mint a Sky, a Hitachi, a National Grid, a ScottishPower, a Microsoft, a NatWest, a Sainsbury’s és a Unilever.

A Coca-Cola közleményében az áll, hogy a vállalat azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy eltűnjön az óceánok vizéből a műanyaghulladék, és 

2030-ra minden eladott palack után újrahasznosítanak egy palackot.

Kiemelték, hogy 2020-ban aláírtak egy közös nyilatkozatot, amelyben arra kérték az ENSZ tagállamait, hogy fogadjanak el egy globális egyezményt a műanyaghulladék-probléma körforgásos gazdasági megközelítésen alapuló kezelésére. Hozzátették, hogy a Cop27 szponzorálása összhangban van azzal a céllal, hogy 2030-ra 25 százalékkal csökkentsék az abszolút szén-dioxid-kibocsátást, valamint azzal a törekvésükkel, hogy 2050-re elérjék a zéró szén-dioxid-kibocsátást.

Ha a Coca-Cola valóban meg akarja oldani a műanyag- és klímaválságot, teljesen ki kellene iktatnia a műanyagot – véli Hocevar.

Van értelme a repohárnak, vagy csak greenwashingról van szó?

A legegyszerűbb az lenne, ha elfelejtenék a tokent, és visszaadnák a pohárért a pénzt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.