Hoppon maradt a labdarúgó-világbajnokság legnagyobb sörszponzora, a Budweiser. Az amerikai márka csak a szponzorációért fizetett 75 millió dollárt a Nemzetközi Labdarúgó-szövetségnek (FIFA), de a marketingre és magára a termékekre, sörsátorokra még többet. Most a Bloomberg cikke szerint az egész a nyakukon marad, miután a napokban Katar kihátrált az előzetes megállapodás mögül, ám egyáltalán nem biztos, hogy ezt végül meg is érzik.
A legnagyobb gondot a marketing jelenti, hiszen a Budweiser anyacége már komplett reklámhadjáratot dolgozott ki, de mivel a stadionok közeléből teljesen kitiltották őket, így nehéz arra felhúzni a hirdetéseket, hogy folyik a sör a vébé alatt. Ugyanakkor egy kis átalakítással bőven menthető a helyzet.
Vb 2022: aggódnak a szponzorok Katar miatt, cserbenhagyta őket a FIFAEgyre több támogató érzi úgy a hírek szerint, hogy szerződésszegés történhetett a világbajnokság kezdete előtt. |
Szakértők szerint ugyanis az a bevétel, amely így kiesik, nem jelent majd akkora gondot, hiszen a legkevesebb sört a stadionokban szoktak eladni. A cég így feltehetően a következő hetekben inkább arra a 70 piacon jelen lévő több millió kocsmára fókuszál, amelyekben megtalálhatók a termékeik.
A Budweiser azért lett szponzor, hogy a globális ismertségét növelje, nem pedig azért, hogy a stadionokban sört adjon el. Ez pedig tökéletesen sikerült nekik a mostani ügyből kifolyólag
– értékelte a helyzetet egy sportközgazdász a Bloombergnek.
Azt is kizárták szakértők, hogy a Budweiser perre menjen az ügy miatt. A FIFA-val való együttműködés ugyanis hosszú távú, és egyetlen cég sem kockáztatná, hogy egy ilyen félreértés miatt távol kerüljön a „zsírosbödöntől”. Valószínűleg szép csendben elsimítják majd az egészet valamilyen barterszerződés keretében.