A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója csökkenő eladásokról számolt be az első negyedévben, miután az inflációs nyomás több területen is gyengítette a keresletet – írta a Bloomberg.

Phuket,,Thailand,-,Oct,1,,2018:,Heineken,Beer,Logo,On
PHUKET, THAILAND - OCT 1, 2018: heineken beer logo on glass, beer from Netherlands, blurred man as background
Fotó: Shutterstock

Az eladott sör mennyisége 3 százalékkal esett a március végével zárult negyedévben, ami elmaradt a vállalat által becsült egyszázalékos csökkenéstől 

– közölte szerdai közleményében a Heineken.

A holland sörgyártó korábban csökkenő volumeneket jósolt az év egészére, a meredekebb zuhanást pedig azzal magyarázta, hogy az eladásokat elsősorban a gyengülő ázsiai, afrikai, közel-keleti és kelet-európai kereslet húzta le.

A Heineken árfolyama 1 éves
 

A magasabb nyersanyagköltségek sok sörgyártót arra kényszerítettek, hogy megemeljék az áraikat, ám ez a lakosságot szorongató megélhetési költségekkel együtt nagy kihívást jelent az egész iparág számára.

A negyedév során a Heineken több mint 1 milliárd euró értékben részvényeket vásárolt vissza a FEMSA italgyártótól, mivel a mexikói Coca-Cola-palackozó a latin-amerikai tevékenységére akar összpontosítani, és bejelentette, hogy értékesítené a holland csoportban lévő részesedését.

A borús negyedéves jelentés ellenére a Heineken azzal számol, hogy az idén organikusan egy számjegyű növekedésre lesz képes.

A cég számára továbbra is komoly problémát jelent, hogy még mindig nem tudta eladni az oroszországi részlegét, a folyamatosan változó piaci szabályozás pedig azzal fenyeget, hogy az üzletágat államosítják, mielőtt a társaság visszaszerezhetné a befektetésének egy részét.