Ács Tamást nevezték ki az Unilever Magyarország és Adria régió új ügyvezető igazgatójává, a szakember a hazai mellett a Horvátországot, Szlovéniát és Bosznia-Hercegovinát felölelő régió piacaiért felel.

Unilever,Signage,,Logo,,Emblem,On,The,Facade,Of,Anglo-dutch,Multinational
Fotó: Shutterstock

Ács Tamás 2017-ben csatlakozott az Unileverhez. Széles körű iparági tudással rendelkezik, korábban igazgatói és ügyvezetői tapasztalatot szerzett a Danone és Mars cégeknél, négy éven át pedig a Márkaszövetség elnöke is volt.

A most leköszönő ügyvezető igazgató, Alberto di Leo irányítása alatt valósult meg a veszprémi Algida jégkrémgyár több mint 10 milliárd forintos, valamint a nyírbátori háztartásvegyipari üzem mintegy 23 milliárd forint értékű kapacitásbővítő beruházása 

– idézték fel a közleményben.

A brit-holland Unilever éves beszámolója szerint árbevétele tavaly 9 százalékkal bővült 60,1 milliárd eurót ért el. A vállalat éves nyeresége 2022 egészében 8,269 milliárd euró volt, 24,9 százalékkal több az előző évben elért 6,621 milliárd eurónál. Az Unilever több mint 190 országban van jelen, és naponta 3,4 milliárd fogyasztót ér el, így globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplő, tavaly 127 ezer foglalkoztatottja volt.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az Unilever Magyarország Kft. 2022-ben 122,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el a 2021-es 99,4 milliárd forint után, az adózott eredménye a 2021-es 2,88 milliárd forintról 2022-ben 3,8 milliárd forintra nőtt.