BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megint átverte a Telekom az ügyfeleit – megelégelte a hatóság, durva bírságot szabott ki

Tíz év alatt már tizedjére tévesztette meg a Magyar Telekom a fogyasztókat. Több tízmilliós bírságot kapott érte a GVH-tól.

Mintegy 22 milliós bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar Telekomra Nyrt.-re – ezt a hatóság jelentette be hétfőn. Az ügy hátterében az áll, hogy az itthon piacvezető távközlési cég megtévesztette a fogyasztókat a kedvezményes mobilnetajánlatával.

Inside A T-Mobile Retail Store, Operated By Magyar Telekom Nyrt., Ahead Of Earnings
Customers browse mobile phone handsets as a sign sits above the entrance to a T-Mobile store, operated by Magyar Telekom Nyrt., in Budapest, Hungary, on Monday, Nov. 2, 2015. Magyar Telekom will announce third-quarter earnings on Wednesday. Photographer: Akos Stiller/Bloomberg via Getty Images
A Magyar Telekom 22 millió forintos bírságot kapott a GVH-tól, mert megtévesztette az ügyfeleit. Fotó: Bloomberg

A GVH kiemelte, a társaság visszaesőnek számít, és 

tíz év alatt a tizedik fogyasztóvédelmi típusú jogsértését követte el.

A hatóság álláspontja szerint a Magyar Telekom ezúttal tisztességtelenül és megtévesztően népszerűsítette az ügyfelei körében egyes, hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnetkedvezményeit. Az erre vonatkozó vizsgálat még tavaly indult. Ami a részleteket illeti: a cég kampánya olyan üzeneteket fogalmazott meg a fogyasztóknak, mint például „50 százalék kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”. 

Ez azt a benyomást kelthette, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egyévnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére. Csakhogy valójában ez egyáltalán nem így volt, hiszen 

  • csak a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók, 
  • kizárólag a meglévőtől eltérő feltételű, 
  • új díjcsomagra történő szerződéskötéssel 

válhattak jogosulttá a kedvezményekre. Ugyanakkor a GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor azt is figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott belső tájékoztatási csatornákon (sms-ben és push üzenetekben). Azonban azt sem hagyhatta figyelmen kívül, hogy a Magyar Telekomot tíz év alatt már tizedik alkalommal marasztalják el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért. Ennek megfelelően szabta ki a 22 millió forintos büntetést.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a múlt héten a vezető részvények – a Mol kivételével – kifejezetten remekeltek a Budapesti Értéktőzsdén. Intenzív emelkedést mutatott a Magyar Telekom árfolyama is, átlépte a májusban kijelölt lokális maximumot 438 forintnál. A következő potenciális ellenállási szint 446,26 forintnál húzódik, de az RSI-indikátor alapján könnyen elképzelhető, hogy a jegyzés letöri az említett támaszt. Ez esetben 430 forint közelében lehet a következő szint.

A bírság hírére egyelőre nem reagált a Magyar Telekom. Amint ez megtörténik, beszámolunk róla.

Duplázta a nyereségét a Magyar Telekom, és megemelte a profitcélját is

A Magyar Telekom menedzsmentje az egyébként is rendkívül pozitív piaci várakozásokat is felülmúló második negyedéves eredményekre tekintettel megemelte a vállalat éves eredményvárakozását is.

Augusztus 15-ei frissítés:

Nem hallgat tovább a Telekom: „fizetni fogunk”

Megszólalt a Magyar Telekom, miután a hatóság durván megbírságolta az ügyfelek megtévesztéséért.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.