Az Adidas vezérigazgatója, Bjorn Gulden védelmébe vette Kanye Westet egy podcastben, kifejtve, hogy
az ellentmondásos rapper nem gondolta komolyan antiszemita kijelentéseit. Az Adidas ezeket korábban elfogadhatatlannak, gyűlölködőnek és veszélyesnek nevezte.
A Ye néven is ismert előadóval az Adidas tavaly októberben a botrányos kijelentések után szakította meg együttműködését, mondván, azok sértik a vállalat sokszínűségen, befogadáson, kölcsönös tiszteleten és méltányosságon alapuló értékeit.

Gulder szerencsétlennek nevezte a történteket, hiszen emiatt az Adidas elvesztette a rapperrel kötött megállapodást. A Yeezy márka beszüntetésével évi 1,2 milliárd eurós forgalmat és 500 millió eurós nyereséget vesztett el az Adidas. Nyáron a sportszergyártó elkezdte értékesíteni a fennmaradó Yeezy-készleteket, hozzátéve, hogy a bevételt jótékonysági szervezeteknek adják, mégpedig olyanoknak, amelyek az antiszemitizmus és a gyűlöletbeszéd ellen küzdenek.
Az Adidas dolgozói később olyan vádakkal is előálltak, hogy a cégvezetés figyelmen kívül hagyta West problémás viselkedését, például hogy
a híresség pornót vetített munkahelyi értekezleteken, vagy épp volt felesége, Kim Kardashian ledér fotóit osztotta meg az Adidas dolgozóival.
Egykori dolgozók szerint a menedzserek tisztában voltak West problémás viselkedésével, ám szemet hunytak felette. Az előadó éveken át húzódó sértegetéseit, vulgáris ömlengéseit a stábnak tűrnie kellett – írja a Financial Times.
Az Adidas későbbi belső vizsgálata a legsúlyosabb állításokra nem talált bizonyítékot, ám részben nem megfelelő viselkedést is feltárt.
Gulden szerint West antiszemita kijelentései csupán egy kreatív elme megnyilvánulásai. Hozzátette azonban, hogy azok nem jók. Később Gulden – aki a botrány után érkezett az Adidashoz a Pumától – közleményben tudatta, hogy megfelelőnek tartja a sportszergyáró döntését a szakítás kapcsán, és a cég hozzáállása nem változott.