Az Aldi 111 évvel ezelőtt kezdte meg a működését, a Bild által ismertetett információk között biztosan van több olyan is, amelyet sokan nem tudathattak a népszerű a német áruházláncról. Az elmúlt több mint száz év alatt számos termékkel próbálkozott az Aldi.
Az Aldi férfidivat-áruházakat is üzemeltetett
Az 1960-as években az Aldi két alapítója, Karl és Theo Albrecht is sok mindennel kísérletezett, ezek között voltak a cég férfidivatüzletei is.
A Nolte néven futó áruházak Észak-Rajna–Vesztfáliában működtek, ám nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
A diszkontláncnak gyorsétterme is volt
Nemcsak a hatvanas éveikben kísérleteztek új dolgokkal, de 1982 és 1985 között mintegy tucatnyi gyorséttermet is nyitottak Bill Collins néven.
Az Aldi pékségként kezdte
Idősebb Karl Albrecht 1913. április 10-én kezdett el pékárukkal kereskedni Essen-Schonnebeckben. Ő és felesége, Anna voltak az Aldi későbbi alapítóinak, Karl és Theo Albrechtnek a szülei.
Ez áll a cég nevének a hátterében
Amikor az Albrecht testvérek 1961-ban eldöntötték, hogy felosztják egymás között az üzlethálózatot, Karl Németország déli részére koncentrált, Theónak jutott az északi országrész. 1962-től használták a diszkontáruházak a ma már világhírű Aldi nevet, ami az Albrecht diszkont rövidítése.
A kasszások nem kapnak bónuszt a gyorsaságért
Az Aldi Nord tájékoztatása szerint a gyorsaság a cég génjeiben van, a kiszolgálás sebességéért nem kapnak bónuszt a cég dolgozói.
Az első kelet-németországi Aldi egy istállóban nyílt meg
Még a német újraegyesítés előtt nyitott az első Aldi Kelet-Németországban, egész pontosan a brandenburgi Kyritz an der Knatterben. Stílszerűen az üzlet egy üres istállóban kezdte meg a működését.
Az Aldi számítógép
Az 1980-as években az Aldi Nord Commodore 16-os számítógépet is árult, amit 1995-ben követett az Aldi PC néven árult számítógép, ami egy 100 Mhz-es, 586-os Cyrix processzorral és Windows 3.11-es operációs rendszerrel volt kapható.
Elfoglalja az Aldi az Egyesült ÁllamokatAz Aldi nyolcszáz új üzletet nyit egy ötéves terv keretében az Egyesült Államokban, kihasználva, hogy az amerikaiak egyre ártudatosabban vásárolnak a magas miatt. Sok amerikai változtatott a vásárlási szokásain, egyre többen választják a saját márkás termékeket, olcsóbb üzletláncokhoz pártolnak át, vagy egyszerűen csak kevesebb nassolnivalót és ínyencséget vesznek. |