Hirtelen elborult az ég a Pinterest felett, de a Z generációban bízhatnak
A Pinterest nemrég közölte, hogy a jelenlegi negyedév bevételei elmaradnak az elemzők előrejelzéseitől, ami több mint egy éve a legnagyobb zuhanást eredményezte a részvények értékében. A vállalat a harmadik negyedévben 885-900 millió dolláros (322-328 milliárd forint) bevételt vár, amely alacsonyabb az elemzők által előrejelzett 907,7 millió dollárnál (331 milliárd forint).

Julia Brau Donnelly, a vállalat pénzügyi igazgatója, több tényezőt is megnevezett a gyenge előrejelzés okaként, beleértve a devizaárfolyamokat és az élelmiszer- és italhirdetők vártnál alacsonyabb költéseit. Donnelly emlékeztette a befektetőket arra is, hogy a Pinterest nem értékesít politikai hirdetéseket, ami kissé hátrányos helyzetbe hozhatja a vállalatot iparági társaihoz képest.
A részvények szerdán New Yorkban 14 százalékkal estek vissza,
elérve a 31,97 dolláros árat, ami 2023 áprilisa óta a legnagyobb napi visszaesés. A részvények értéke az év eleje óta gyakorlatilag változatlan volt a kedd esti zárásig.
A San Francisco-i székhelyű vállalat bevételeinek megnövelésén dolgozik úgy, hogy az embereket közvetlen vásárlásra ösztönzi hirdetésein keresztül, kihasználva azokat, akik inspirációért keresnek fel pinboard-stílusú képeket. „Történelmileg a Pinterest remek hely volt a kirakatokba, de minden üzlet zárva volt. Mivel most könnyedén tehetünk lépéseket a Pinteresten talált dolgokkal kapcsolatban, ez sokkal több vásárlási magatartást eredményez” – mondta Bill Ready vezérigazgató egy interjúban.
A június 30-án zárult időszakban a bevételek 21 százalékkal, 854 millió dollárra nőttek.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők átlagosan 848 millió dolláros bevételt jósoltak, tehát az eredmény ennél még magasabb is volt, csakhogy a részvényesek előre tekintenek, és a folyó negyedévre a vállalat borús előrejelzést tett.
A vállalatnak jelenleg 522 millió globális havi felhasználója van, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és kissé meghaladja az elemzők által becsült 518 millió felhasználót.
Mesterséges intelligencia, Z generáció
Ready elmondta, hogy a második negyedév volt a harmadik egymást követő negyedév, amikor a Pinteresten megjelenő hirdetések kattintásai évről évre megduplázódtak. Ezt a növekedést a mesterséges intelligencia (MI) eszközök javításának tulajdonítja, amelyek jobban személyre szabják a hirdetéseket a felhasználók esztétikai igényei szerint, valamint a hirdetési készlet növekedésének, köszönhetően az Amazon és az Alphabet Google-lel kötött megállapodásoknak.
Az Alphabet szakadatlanul szállítja a hirdetésekből a dollármilliárdokat, a negyedéves nyereség már 23,6 milliárdnál jár, a befektetők mégsem maradéktalanul elégedettek. Nem látják, hogy a Google anyacégének az MI-re költött gigantikus kiadásai mikor hasznosulnak – ha egyáltalán.
Amiben a Pinterest és részvényesei még bízhatnak, azok a fiatalok. Ready elmondta, hogy a Z generáció (a mai 18–26 évesek) a cég leggyorsabban növekvő célcsoportja: ők több mint 40 százalékát adják a teljes bázisnak.
Más cégek is a legfiatalabb felnőttekre építenek borús időkben. A drága ruházati terékeiről ismert Prada például egyebek közt azért teljesíti túl riválisait a luxuspiacon, mert nagyon jól tudták eladni magukat a Z generáció köreiben. Eközben a testvérmárka, a Miu Miu eladásai a második negyedévben 95 százalékkal ugrottak meg.



