A Robert Bosch több ezer embert bocsát el
Nem kevesebb mint 5500 munkahellyel szegényedhet az alkatrész-beszállító, a Magyarországon is jelen lévő Robert Bosch, újabb felvonást adva a német autóipar szenvedéséről szóló tragédiához.

Az információ az IG Metall szakszervezettől származik, közleményük szerint – amelyet a Bloomberg idéz – a világ legnagyobb autóipari beszállítója az automatizált vezetéshez és kormányzáshoz kapcsolódó termékek gyártásában szüntet meg munkahelyeket, főleg Németországban.
A terve nem nagy meglepetés, ismerve a német autóipar állapotát: az év elején már 7000 fős létszámleépítést jelentett be a Bosch, és Stefan Hartung vezérigazgató a közelmúltban nem zárta ki, hogy ennél is több munkavállalót bocsáthatnak el.
A Bosch egy szóvivője megerősítette, hogy a csoport összesen 5500 munkahelyet szüntetne meg, ebből, 3800-at Németországban.
Az autóipar jelentős túlkapacitástól szenved
– írta közleményében a vállalat. Hozzátették: a verseny, az árnyomás tovább fokozódott. A leépítés tényleges nagysága a munkavállalók képviselőivel folytatandó tárgyalásoktól is függ.
Másfél milliárd autóban van Bosch-alkatrész
A Bosch a globális autóiparban is nagy név, olyannyira, hogy a világon forgalomban lévő másfél milliárd jármű gyakorlatilag mindegyikében van tőlük származó alkatrész – jegyzi meg a Bloomberg. A termékkörük rendkívül széles körű, mindent gyártanak a gyertyáktól az automatizált vezetést lehetővé tevő szoftverekig.
A vállalat rengeteget fektetett a technológiái fejlesztésébe, csakhogy az új autók iránti csökkenő kereslet neki is megálljt parancsolt.
Az európai autóipar máig nem jutott vissza a pandémia előtti, évi majdnem 16 millió jármű gyártását jelentő csúcsra, és a vállalatok vezető karcsúsítani kénytelenek – mint például a Continental AG és a ZF Friedrichshafen AG –, arra készülve, hogy a kereslet tartósan alacsony marad. Az autóalkatrész-ipar mintegy 1,7 millió embert alkalmaz Európában.
Az autó-összeszerelésben ugyanez a folyamat zajlik. A Ford Motor szerdán jelentett be 4000 fős elbocsátást, ami az állomány 14 százaléka. Példátlan gyárbezárásokra készül Németországban a Volkswagen AG, és költségei lefaragását tervezi Mercedes-Benz Group AG is.


