BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A világ legnagyobb reklámügynöksége születik

A világ egyik legnagyobb reklámügynöksége, az Omnicom felvásárolja az Interpublicot, ezzel pedig a valaha volt legnagyobb reklámcsoport jön létre.

Az Omnicom Group bejelentette, hogy felvásárolja az Interpublic Groupot, ami a világ legnagyobb reklámügynökségi vállalatát hozza létre. Az üzlet keretében az Omnicom 0,344 részvényt cserél az Interpublic részvényeire. A tranzakció után az Omnicom részvényesei birtokolják a kombinált vállalat 60,6 százalékát.

Felvásárolják a világ egyik legnagyobb reklámügynökségét
Felvásárolják a világ egyik legnagyobb reklámügynökségét / Fotó: Sergi Reboredo

A két cég együttes bevétele 2023-as adatok szerint meghaladja a 20 milliárd dollárt, és az egyesülés várhatóan 750 millió dolláros költségmegtakarítást eredményez. A The Wall Street Journal szerint a tárgyalások már előrehaladott szakaszban vannak. John Wren, az Omnicom elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy 

a stratégiai felvásárlás jelentős értéket teremt mindkét részvényesi csoport számára, új lehetőségeket kínálva az ügyfelek jobb kiszolgálására és növekedésük elősegítésére.

Az egyesülés a világ harmadik és negyedik legnagyobb reklámügynökségi cégét kombinálja, ezzel túlszárnyalva a WPP-t mint iparági vezetőt. Az Omnicom és az Interpublic számos ikonikus reklámkampány mögött áll, például az Apple „Think Different” szlogenje, a Mastercard „Priceless” kampánya és a „Got Milk” szlogen a kaliforniai tejfeldolgozók számára.  

A kombinált vállalat megőrzi az Omnicom nevet, és az üzlet várhatóan 2025 második felében zárul le.  Mindkét vállalat ügyfélkörében neves márkák szerepelnek, például

  • Disney,
  • AT&T,
  • PepsiCo,
  • L’Oréal
  • és Johnson & Johnson.

Az egyesített cég számos nagy ügynökséget foglal magában, mint a TBWA, a McCann Worldgroup, valamint az Omnicom Media Group és a Mediabrands.

Outdoor reklám a nyerő, a tévéreklám már a kutyát sem érdekli

Az elmúlt két évben jókora átrendeződés volt tapasztalható az egyes médiatípusok elérése és hirdetési relevanciája tekintetében – derül ki a JCDecaux Hungary országos reprezentatív kutatásából. Az internetes oldalak és a televízió szerepe halványodott, míg az outdoor reklám és a közösségi média szerepe jelentősen nőtt. Magyarul: aki hatékonyan akar hirdetni, plakátokat vásároljon elsőként.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.