A világ legnagyobb reklámügynöksége születik
Az Omnicom Group bejelentette, hogy felvásárolja az Interpublic Groupot, ami a világ legnagyobb reklámügynökségi vállalatát hozza létre. Az üzlet keretében az Omnicom 0,344 részvényt cserél az Interpublic részvényeire. A tranzakció után az Omnicom részvényesei birtokolják a kombinált vállalat 60,6 százalékát.

A két cég együttes bevétele 2023-as adatok szerint meghaladja a 20 milliárd dollárt, és az egyesülés várhatóan 750 millió dolláros költségmegtakarítást eredményez. A The Wall Street Journal szerint a tárgyalások már előrehaladott szakaszban vannak. John Wren, az Omnicom elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy
a stratégiai felvásárlás jelentős értéket teremt mindkét részvényesi csoport számára, új lehetőségeket kínálva az ügyfelek jobb kiszolgálására és növekedésük elősegítésére.
Az egyesülés a világ harmadik és negyedik legnagyobb reklámügynökségi cégét kombinálja, ezzel túlszárnyalva a WPP-t mint iparági vezetőt. Az Omnicom és az Interpublic számos ikonikus reklámkampány mögött áll, például az Apple „Think Different” szlogenje, a Mastercard „Priceless” kampánya és a „Got Milk” szlogen a kaliforniai tejfeldolgozók számára.
A kombinált vállalat megőrzi az Omnicom nevet, és az üzlet várhatóan 2025 második felében zárul le. Mindkét vállalat ügyfélkörében neves márkák szerepelnek, például
- Disney,
- AT&T,
- PepsiCo,
- L’Oréal
- és Johnson & Johnson.
Az egyesített cég számos nagy ügynökséget foglal magában, mint a TBWA, a McCann Worldgroup, valamint az Omnicom Media Group és a Mediabrands.
Outdoor reklám a nyerő, a tévéreklám már a kutyát sem érdekli
Az elmúlt két évben jókora átrendeződés volt tapasztalható az egyes médiatípusok elérése és hirdetési relevanciája tekintetében – derül ki a JCDecaux Hungary országos reprezentatív kutatásából. Az internetes oldalak és a televízió szerepe halványodott, míg az outdoor reklám és a közösségi média szerepe jelentősen nőtt. Magyarul: aki hatékonyan akar hirdetni, plakátokat vásároljon elsőként.


