Az Omnicom Group bejelentette, hogy felvásárolja az Interpublic Groupot, ami a világ legnagyobb reklámügynökségi vállalatát hozza létre. Az üzlet keretében az Omnicom 0,344 részvényt cserél az Interpublic részvényeire. A tranzakció után az Omnicom részvényesei birtokolják a kombinált vállalat 60,6 százalékát.
A két cég együttes bevétele 2023-as adatok szerint meghaladja a 20 milliárd dollárt, és az egyesülés várhatóan 750 millió dolláros költségmegtakarítást eredményez. A The Wall Street Journal szerint a tárgyalások már előrehaladott szakaszban vannak. John Wren, az Omnicom elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy
a stratégiai felvásárlás jelentős értéket teremt mindkét részvényesi csoport számára, új lehetőségeket kínálva az ügyfelek jobb kiszolgálására és növekedésük elősegítésére.
Az egyesülés a világ harmadik és negyedik legnagyobb reklámügynökségi cégét kombinálja, ezzel túlszárnyalva a WPP-t mint iparági vezetőt. Az Omnicom és az Interpublic számos ikonikus reklámkampány mögött áll, például az Apple „Think Different” szlogenje, a Mastercard „Priceless” kampánya és a „Got Milk” szlogen a kaliforniai tejfeldolgozók számára.
A kombinált vállalat megőrzi az Omnicom nevet, és az üzlet várhatóan 2025 második felében zárul le. Mindkét vállalat ügyfélkörében neves márkák szerepelnek, például
Az egyesített cég számos nagy ügynökséget foglal magában, mint a TBWA, a McCann Worldgroup, valamint az Omnicom Media Group és a Mediabrands.
Az elmúlt két évben jókora átrendeződés volt tapasztalható az egyes médiatípusok elérése és hirdetési relevanciája tekintetében – derül ki a JCDecaux Hungary országos reprezentatív kutatásából. Az internetes oldalak és a televízió szerepe halványodott, míg az outdoor reklám és a közösségi média szerepe jelentősen nőtt. Magyarul: aki hatékonyan akar hirdetni, plakátokat vásároljon elsőként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.